9 Temmuz 2024 Salı

SİCİLYA & ETNA

TÜRKİYE-PALERMO

Katanya hava alanına yerel saat ile  ……. ‘da vadıktan sonra  Taormina’ya yönleniyoruz. Muhteşem ve etkileyici manzarası olan kentin tipik dar sokakları ve tarihi binalar Sicilya’nın en güzel yerleri arasındadır. Akabinde  güzel bir sahilde olan şirin balıkçı kasabası olan Cefalù’ya doğru yola çıkıyoruz. Burayı keşfettikten sonra yüzme molası. Öğle yemeği serbest.  Sicilya’nın başkenti olan Palermo’ya varıyoruz.  Fenikeliler tarafından kurulmuş olan şehir halen önemli bir ticari ve kültür merkezidir. Gezimizde Bizans, Norman, Barok ve Arap mimarisinden oluşan tarihi dokudan etkileneceksiniz. Otelimize yerleşme, akşam yemeği serbest. Konaklama

PALERMO ve MONREALE

Kahvaltıdan sonra UNESCO dünya mirası listesinde olan Monreale’ye hareket. Eski kraliyet kenti badem, zeytin yağı ve narenciye ile ünlü. Burada Norman mimarisinin en güzel örneklerinden birini, Katedrali gezİp, ayrica Utanç Meydanı, Sarayı ve Tiyatro Massimo da göreceklerimizin arasındadır. Öğle yemeği serbest. Öğleden sonra Palermo’daki Kapusen keşişlerin katakomplarını ziyaret ediyoruz. 16.-19.y.y. arasında defnedilen ünlüler burada mumyalanmış olarak sergilenmektedir. Akşam yemeği serbest, konaklama.

PALERMO - AGRİGENTO

Sabahtan harika bir deney yaşayacağız- Palermo’nun ünlü antika pazarını gezip, akabinde  Sicilyanın güneyine doğru gidiyoruz. Türk merdivenleri denilen Scala dei Turchi’de öğle ve yüzme molası. Akabinde Agrigento’ya varıyoruz. Antik dönemde Akdeniz bölgesindeki en büyük şehirlerden biri olan, denizmanzaralı bir plato üzerinde kuruludur ve zengin tarihin dokuları ile dolu olan bir kent. . Otelimize yerleşme, akşam yemeği serbest. Konaklama

TAPINAKLAR VADİSİ – NOTO - SİRACUSA

Kahvaltıdan sonra açık hava müzesi olan Tapınaklar Vadisindeki muhteşem eserlerin arasında ihtişamlı Concordia tapınağını görüyoruz. Muhteşem barok mimarisi ile belki de Sicilya’nın en güzel kentlerden biri olan Noto’ya devam ediyoruz. Gezimiz ve öğle molasından sonra  Siracus’a devam, otelimize yerleşme. Akşam yemeği serbest, Konaklama.

SİRACUSA - KATANYA

Kahvaltıdan sonra Siracusayı yürüyerek keşfediyoruz. 2.700 yıllık bir geçmişi olan kent’te tarih boyunca inşaa edilen eserlerini çoğunlukla koruyabilmiş. Tarihi kent merkezi Ortigia Adasındadır. Daha sonra Yunan ve Roma tiyatrosunu ve bir cennet bahçesini andıran eski taş ocağını görüyoruz. Buradaki büyük mağaraya Diyonisos’un kulağı deniyor. Öğle yemeği serbest. Katanya’ya devam ediyoruz, şehir turundan sonra otel’e yerleşme. Konaklama.

KATANYA (opsiyonlu ETNA turu)

Sabah Etna’ya doğru hareket ediyoruz. 1.925 m yüksekliğinde sönmüş lavaları görüyoruz. Arzu eden teleferikle kraterin yanına çıkabilir (ekstra ücret). Öğleden sonra Catania’da serbest zaman. Konaklama

KATANYA - TÜRKİYE

Kahvaltıdan sonra serbest zaman. Öğleden sonra hava alanına transfer, saat ……’da dönüş uçuşu.