9 Temmuz 2024 Salı

NEPAL & BHUTAN

İSTANBUL - KATMANDU

İstanbul Havaalanı’ndan Türk Havayolları’nın 726 sefer sayılı uçağı ile saat 20:10’da Kathmandu için uçuyoruz. Geceyi uçakta geçiriyoruz.

KATMANDU

07 Nisan sabahı 06:05 civarlarında Katmandu’ya ulaşıyoruz. Vize ve pasaport işlemlerimizi havaalanında tamamladıktan sonra rehberimiz ve aracımız ile buluştuktan sonra turumuza başlıyoruz. Günümüzün ilk durağı Dünya’nın ve ülkenin en büyük Budist tapınağı olan   Boudhanath’ya hareket ediyoruz. Tapınağın çok büyük ve inanılmaz süslü heykeli. Maitreya Buddha’yı da görüyoruz. Yüzlerce yıl bir ticaret alanı olan tapınağın çevresi de en az tapınak kadar ilginç ve zaman geçirilmeye değer.  Ayrıca 1950’den itibaren Tibetli göçmenlerin tapınak çevresine yerleşmesi ile tapınak çevresinin çok daha hızlı gelişmesinin en önemli sebebi olmuştur. Ziyaretlerimizi tamamladıktan Bagmati Nehri kenarındaki Hindu Tapınağı Pashupatinath’ye hareket ediyoruz.  Tarihi MS 4. yüzyıla kadar inen tapınak, Katmandu’nun en eski Budist tapınağı. Sadece Budist olanların girebileceği tapınağı ve çevresindeki pagodaları ve hacıları gördükten sonra çok önemli bir tören olan Aarati’yi seyrediyoruz. Uzun ve yorucu bir günün sonunda otelimize dönüyoruz. Katmandu Barahi Otel

Kahvaltımızın ardından Katmandu şehri meydanına iniyoruz. Meydanı çevreleyen binalar, satıcılar, tezgahtaki yerel eşyalar biraz olsun şehir hakkında bize bilgi veriyor.  Meydandan sonra ‘Sanat ve Bin Altın Çatılı’ şehir olarak bilinen Patan’a hareket ediyoruz. Dar caddelere sıralanmış tuğladan evler, ahşap balkonları, metal süsleri ile inanılmaz bir görüntüye sahipler. Yollarda ve tapınak yakınlarında zanaatkarların bakırdan, demirden yaptıkları eserleri göreceğiz. Bugün şehrin içinde kalan ama İmparator Ashoka döneminde, günümüzden 250 yıl önce şehrin dört ana noktasına dikilen Stupalar şehri tanımlıyordu. Öğleden sonra ise isminin anlamı ‘kendi kendine var’ ama ‘Maymun Tapınağı’ olarak bilinen Swoyambhunath Tapınağı’na gidiyoruz. Hem tapınağı ziyaret ediyoruz hem de aşağıdaki inanılmaz güzellikteki vadinin manzarasını seyrediyoruz. Tapınağı ziyaretimizin ardından otelimize dönüyoruz. Katmandu Barahi Otel

KATMANDU - BUTAN - PARO - THIMPHU

Otelde aldığımız sabah kahvaltımızın ardından Bhutan’a uçmak için havaalanına hareket ediyoruz.  Paro Havaalanı’nda aracımız ve rehberimiz ile buluştuktan sonra Thimbu’ya hareket ediyoruz.  Yolumuzun üzerinde 15. yüzyıl içinde inşa edilen Tamchhog Lhakhang Tapınağını görüyoruz. Şehre varışımızın ardından eğer uygun ise otelimize giriş yapıyoruz. Biraz dinlendikten sonra Bhutan’ın en önemli okullarından biri olan ve geleneksel Bhutan astrolojini öğreten Pangri Zampa’ya hareket ediyoruz. Bhutan astrolojisi hakkında fikir sahibi olduktan sonra 1641 yılında inşa edilen ve bir süre Ulusal Meclis’e ev sahipliği yapan Tashichho Dzong’u görmeye gidiyoruz. Şimdi devlet daireleri için kullanılan bu güzel binayı gördükten sonra Thimphu’daki Norkhill Boutique otelimize dönüyoruz.

THIMPHU

Şehir turumuza Zilukha Nunnery olarak bilinen Thangthong Dewachen Manastırı ziyareti ile başlıyoruz. Manastırda Butanlı rahibelerin günlük yaşamını görüp fikir sahibi olacağız. Ayrıca manastırın önemli bir kısmını oluşturan sanat okulunda öğrencilerin çalışmalarını gözlemleyeceğiz ve resim, ahşap oyma ve heykel yapımız gibi 13 sanat dalı hakkında bilgimiz olacak.  Günümüzün diğer bir ziyaret noktası ise ülkenin ulusal hayvanlarından biri olan ve soyu tehlike altında bulunan Takin’i görmeye gidiyoruz. Takin Koruma Alanı’nda başka hayvanları da görüyoruz. Hayvanları gördükten sonra pazarda biraz zaman geçiriyoruz. Günümüzün diğer ziyareti vadiye bakan dev Buda heykeli Buddha Dordenma bu dev Buda heykeli ayrıca binlerce küçük Buda heykelciği ile süslü. Öğleden sonraki ziyaretimiz için vadiyi kaplayan ormanın içindeki Kuensel Phodrang Park’ta biraz yürüyeceğiz. Bir saat kadar süren yürüyüşümüz sonrasında Thimphu’da doğan çocukların koruyucu olan tanrının evi Changangkha Tapınağı’na ulaşacağız.  Tapınağı ziyaretin ardından ülkenin ilginç posta sistemi hakkında bize fikir veren Posta Müzesi’ni ziyaret edeceğiz. Gün sonunda zaman kalırsa Taj Tashi otelin karşısındaki el sanatları çarşısına göz atılabilir. Konaklama Thimphu Norkhill Boutique otel

THIMPHU - PUNAKHA

Sabah kahvaltımızın ardından Punakha’ya gitmek için otelimizden ayrılıyoruz. Yaklaşık 3 saat sürecek yolculuğumuz sırasında 3050 yüksekliğindeki Dochu La Geçidi’ni aşıyoruz. Doğu Himalaya Dağları’nı bu kısmında yaklaşık 1 saat yürüyerek Sopsokha Köyü’ndeki 15. yüzyıl tarihli Chimi Lhakhang - bereket – Tapınağı’na geliyoruz. Burada teraslarda yetişen çayın tadına bakıyoruz. Daha sonraki ziyaretimiz ise ismi ‘Büyük Mutluluğun Sarayı’ anlamına gelen Punakha Dzong. 1637 yılında Po Chu ve Mo Chu nehirlerinin birleşme noktasına inşa edilen tapınak bölgenin en önemli tapınaklarından biri.  Günümüzün sonunda 1250 m yüksekliğindeki plato üzerinde inşa edilen Punakha Dhensa Resort Otel konaklıyoruz.

PUNAKHA – PARO

Sabah kahvaltımızın ardından Paro’ya dönmek için yola çıkıyoruz. Yaklaşık 4 saat kadar sürecek yolcuğumuz sırasında 1968 yılında Ta Dzong Kulesi’nde oluşturulan Ulusal Müze’yi ziyaret ediyoruz. Vadiyi korumak için yapılan ve daha sonra müzeye dönüştürülen kuleyi arkamızda bırakarak Paro Rinpung Dzong’a ulaşıyoruz. 15. yüzyıl içinde inşa edilen kale görünümündeki tapınak oldukça etkileyici bir görünüme sahiptir. Ziyaretlerimizin ardından zaman kalırsa Paro’da biraz zaman geçiriyoruz. Konaklama Paro Naksel Butik Otel

PARO

Kahvaltının ardından Paro’nun, belki ülkenin en çok bilinen tapınağına doğru yola çıkıyoruz. Paro Vadisi’nin yamacındaki küçük bir çıkıntıya inşa edilen Taktshang Manastırı MS 8. yüzyıl içinde inşa edilmiştir. İsminin anlamı ‘Kaplan Yuvası’ olan manastır denizden 3.120 m yüksekliktedir. Yürüyerek yapacağımız ziyaretin ardından otelimize dönüyoruz. Konaklama Paro Paro Naksel Butik Otel

PARO - KATHMANDU

Otelimizdeki kahvaltının ardından Nepal’e dönmek için Paro Havaalanı’na hareket ediyoruz. Kathmandu’ya varışımızın ardından rehberimiz ve aracımız ile buluşup çok canlı bir akışı olan Bhaktur Durbar Meydanı’na gidiyoruz. Katmandu’nun yaklaşık 20 km kadar doğusundaki 9. yüzyıl tarihli kentin meydanı 55 Pencereli Saray gibi tarihi eserler ile çevrili. Şehri ve meydanı gördükten sonra Himalaya Dağları’nın manzarasının önünde duran Nagargot’a gidiyoruz. Nagargot ziyareti sonrasında Kathmandu Barahi Otelimize dönüyoruz.

KATHMANDU – İSTANBUL

Sabah kahvaltımızın ardından Türk Havayolları’nın 727 sefer sayılı uçağı ile sabah saat 07:35’te Katmandu’dan ayrılıyoruz. İstanbul’a saat 13:05’te iniyoruz.