9 Temmuz 2024 Salı

CEZAYİR - TAGHİT - ORAN

1. GÜN: İSTANBUL / CEZAYİR

Türk Havayolları’nın …… sefer sayılı uçağı ile saat ……’te İstanbul’dan ayrılıyoruz. Yaklaşık ….. saat süren uçuşumuzun ardından sabah ……’te başkent Cezayir’e iniyoruz. Havaalanında rehberimiz ve aracımız ile buluştuktan sonra turumuza başlıyoruz. Şehitler Sarayı’na gidiyoruz. Daha sonra Arkeoloji ve İslam Eserleri Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Cezayir ulusunun kurucusunun heykelinin bulunduğu meydanı geziyoruz. Günümüzün son durağı Yeni Kuzey Afrika sanatının güzel bir örneği olan Büyük Postane ve Notre Dame Bazilikası. Konaklama Lamaraz Otel

2. GÜN: CEZAYİR / TİPAZA / CEZAYİR

Kahvaltımızın ardından Tipaza’ya doğru yola çıkıyoruz ve ilk hedefimiz Mauretania Cherchell Arkeoloji Müzesi. Müzenin ardından Unesco listesindeki Tipaza kentine gidiyoruz. Burada amfi tiyatroyu, 4. yy tarihli bazilikayı, büyük meydanı ve tapınakları görüyoruz. Gün sonu dönüş Cezayir. Konaklama Lamaraz Otel

3. GÜN: CEZAYİR / KONSTANTİN

Uzun gün için sabah deparımız erken ülkenin büyük kentlerinden Setif’in yakınından geçerek Unesco listesindeki Djemila’ya ulaşıyoruz. Djemila’da basilicaları, zafer taklarını ve muhteşem mozaikleri göreceğiz. Ziyaretlerimizden sonra Konstantin’e devam ediyoruz.  Günümüzün son noktası Konstantin ve şehre varış zamanımıza göre şehir turumuzun gerçekleştirebiliriz. Konaklama Marroitt Otel

4.GÜN: KONSTANTİN / BATNA

Sabah 06:00’da ülkenin en eski şehirlerinden biri olan Constantin turu için hareket ediyoruz. Konstantin şehri 600 m yüksekliğindeki dar bir boğazın iki yakasında yükselen etkileyici bir şehirdir. Şehirde Sidi Rached Köprüsü’nü ve şehir merkezini görüyoruz. Konstantin’den ayrılıp Roma’nın Kuzey Afrika’daki en büyük şehri olan ve Unesco tarih mirasına kayıtlı Timgad’a gidiyoruz. 25 yıllık lejyon hizmetinin ardından Roma vatandaşı hakkı elde eden yöredeki kabileler bu şehrin parçası olmuşlardır. 1795’te keşfedilen kentin dev kitaplığını, geniş yollarını, Trajan Zafer Takı, basilica. Timgad’dan ayrılarak Batna’ya gidiyoruz. Konaklama Messoudi Batna

5. GÜN: BATNA / BİSKRA (125 KM)

Biskra için otelimizden erken ayrılıyoruz yolumuzun üzerindeki ilk durağımız Tighanimine Geçidi. Buradan sonra Ghouffi Kanyonu’nu ve terk edilmiş kerpiç köy Touda’yı görüyoruz. Gün sonu büyük çöl tepeleri ve aralarındaki yeşil palmiyeleri ile inanılmaz bir görüntü olan El Qued. Konaklama ………….

6. GÜN: BİSKRA / GHARDİA

Sabah kahvaltıdan sonra Cezayir’in en güzel manzaraları olan Touggourt Bölgesi’nden geçiyoruz. Yolumuzun üzerinde çöl tepelerini, palmiye ağaç gruplarını göreceğiz. Öğle yemeğimizi çöl sınırındaki kent Ouargla’da aldıktan sonra, Ghardaia’ya devam ediyoruz. Konaklama Ghardaia Belvedere

7. GÜN: GHARDAİA

Çölün kıyısındaki bedevi şehri Ghardaia’da turumuza başlıyoruz pazarlarını, caddelerini ve vadideki beş vahadan biri olan Beni Isguen Köyü’nü, gözetleme kulesini, sabah turumuzda görüyoruz. Öğle yemeğimizin ardından El Atteuf ve Sidi Brahim’in mezarı.  Günün son ziyaretleri palmiyeler ve onların canlı kalmasını sağlayan yeraltı sulama sistemi. Konaklama Belverede Otel

8. GÜN: GHARDAİA / TİMİMOUN

Sabahleyin kahvaltının ardından çölde uzun sürecek bir yolculuğa çıkıyoruz. Hedefimiz Sahara’daki küçük bir vaha kasabası Timimoun. Konaklama Gourara (YP)

9. GÜN: TİMİMOUN / BENİ ABBES / TAGHİT

Dinlenmiş olarak Timimoun’dan ayrılıp Beni Abbes’e doğru yola çıkıyoruz. Beni Abbes’de 1916 yılında öldükten sonra kilise tarafından şehit sayılan Fransız Katolik rahip Charles de Foucauld’un inziva yerine gidiyoruz. Beni Abbes’e gidene kadar bize inanılmaz manzaralar sunan Kerzaz, El Ouata gibi küçük yerleşimlerden geçiyoruz. Beni Abbes’den ayrılarak çölün en güzel vaha yerleşimlerinden olan Taghit’e gidiyoruz. Konaklama Taghit Bladi Otel (YP)

Timimoun – beni Abbes 342 km

Beni Abbes – taghit 142 km

10. GÜN: TAGHİT

Sahara bölgesini en güzel vaha kasabası olduğu söylenen Taghit’te ilk ziyaretimiz Kale. Kale’nin ardından kasabanın kerpiç evlerinin iki yanında sıralandığı dar sokaklarda yürüyoruz. Öğle yemeğimizin ardından heybetli kum tepelerine tırmanıyoruz. Ayrıca Taghit’in biraz dışında mağara resimleri görüyoruz. Konaklama Tagit Bladi Otel (YP)

11. GÜN: TAGHİT / BECHAR / ORAN

Uçak saatimize göre Sahra’nın kıyısındaki Taghit’ten ayrılarak bölgenin en büyük kenti Bechar’a gidiyoruz. Bechar’dan Oran’a uçuyoruz. Oran varış saatimize göre şehir turumuzu yapıyoruz.  Konaklama Le liberte / Zenith Otel

Tagit - Bechar 143 km

Bechar - Oran 545 km

*** Bechar – Oran uçağı bazen kum fırtınaları vs sebebi ile iptal oluyormuş. Böyle bir durumda Bechar’dan Oran’a karayolu ile gideceğiz. Konaklama Oran Le Liberte Otel (YP)

12. GÜN: ORAN / TÜRKİYE

Sabah şehir turumuza Santa Cruz Şapeli’nden başlıyoruz. Sonrasında şehrin İspanyol kısmına gidip Bey Sarayı’nı ve Hasan Paşa Cami görüyoruz. Öğle yemeğimiz sonrasında havaalanına gidiyoruz. TK …. sefer sayılı uçak ile saat ……’te Oran’dan ayrılıyoruz.