5 Kasım 2021 Cuma

VAN ve ÇEVRESİ

İstanbul / Van / Tatvan
Van Ferit Melen Havaalanı'nda bizi bekleyen aracımızla buluştuktan sonra Van Gölü ve Süphan Dağı manzaraları eşliğinde Osmanlı’nın İran ticaret yolunu koruyan en önemli kalelerinden Hoşap’a geliyoruz. Hoşap ziyaretimizin bitiminde Urartu Devleti’nin en önemli şehirlerinden biri olan Çavuştepe’ye gidiyoruz. Çavuştepe’de surları, sarayı ve en iyi korunan tapınaklardan biri olan Şivini tapınağını ziyaret ediyoruz. Çavuştepe’nin ardından öğle yemeği için göl kenarındaki lokantamıza hareket ediyoruz. Yemeğimizin ardından kısa bir tekne yolculuğu ile ulaşacağımız Akdamar Adası ve kilisesi. 10. yüzyıldan kalma inanılmaz güzellikteki kilisenin dışı kabartmalar, içi fresklerle süslü. Kiliseyi ziyaretimizin ardından teknemiz ile aracımıza dönüyoruz. Van Gölü’nün masmavi sularını seyrederek geceyi geçireceğimiz Tatvan’a geliyoruz. Konaklama Tatvan
Tatvan / Ahlat / Van
Erken kahvaltımızın ardından en son 1441-1443 yılları arasında faaliyete geçen Nemrut Volkanı’nın kraterine çıkıyoruz. Kraterde obsidyen topluyoruz, sıcak ve soğuk göllere gidiyoruz. Volkanı ziyaretimizin ardından Anadolu’nun önemli kültür ve bilim merkezlerinden biri olan Ahlat’a gidiyoruz.
Selçuklulardan günümüze kalan mezarlıktaki muhteşem mezar taşları, Emir Bayındır Kümbeti, Çifte Kümbetler, Ulu Kümbet bizi karşılıyor. Ziyaretlerimizin ardından eğer zamanımız kalırsa ünlü Ahlat bastonunun nasıl yapıldığını görmeye gidiyoruz. Doğası ve kültürü ile inanılmaz güzellikteki Ahlat’tan ayrılıp Van’a doğru yola çıkıyoruz. Konaklama Van.
Van / İstanbul
Erken başlayacağımız günümüzde ilk ziyaretimiz Evliya Çelebi’nin ‘çökmüş deveye’ benzettiği Van Kalesi. Kaleyi ziyaretimizin ardından Eski Van’daki Osmanlı ve Selçuklu camilerini ve yapılarını ziyaret ediyoruz. Öğle yemeğimizin ardından Ermeni Bagratid Krallığı’ndan kalma Yukarı Bagraçlı Köyü’ndeki Yedi Kiliseleri görmek için Van merkezden ayrılıyoruz. Kiliseleri ziyaretimiz sırasında Ermeni mimarisi hakkında bir kez bilgi sahibi oluyoruz. Kilise ziyaretimizin ardından Van 100. Yıl Üniversitesi içindeki Kedi Evi’ni ziyaret edip ünlü Van Kedileri’ni görüyoruz. Havaalanına gitmeden önce savatlı gümüşleri ve otlu peynir almak isteyen misafirlerimiz için serbest zaman. Alışverişin ardından havaalanına hareket.
FİYATA DAHİL SERVİSLER
Varışta kahvaltı
Arkeolog Rehber
Katılımcı sayısına göre lüks klimalı araç
Kaptan ve araç masrafları (otopark, otoyol vs)
4* otel oda kahvaltı konaklama
Bölge haritası ve tur Dosyası
Kaptan tipi
Akdamar Adası tekne
FİYATA HARİÇ SERVİSLER
Van’a ulaşım
Öğle ve akşam yemekleri
Öğle ve akşam yemeklerinde alınacak alkollü ve alkolsüz içecekler