24 Kasım 2021 Çarşamba

ÜRDÜN ve TÜRK ŞEHİTLİĞİ (Bir İlk)

21 – 22 MART GÜN 1:  İSTANBUL / ANKARA / AMMAN
………..’un ……….sayılı uçağı ile Ankara’dan Ürdün’ün başkenti Amman’a gitmek için saat ……..ayrılıyoruz. Amman’a saat ………….varışımızın ardından vize işlemlerimizi halletmek için acenta görevlimiz ile buluşuyoruz. Tüm işlemlerimizin ardından otelimize gidip biraz uyuyoruz. Ve kahvaltımızın ardından günün ilk ziyareti olan Erken İslam Dönemi’nin en önemli eserlerinden biri sayılan ve Ürdün turlarında mutlaka olması gereken Kaysr Amra. Bu çöl kalesinde inanılmaz süslemeler göreceğiz Günümüzün ikinci ziyareti 1. Dünya savaşı sırasında Ürdün Vadisi’nin korurken şehit düşen 300 askerimizin 172 tanesinin naaşının olduğu Salt Şehitliği. Şehitliği ziyaretimizin ardından otelimize dönüyoruz. Konaklama Amman Sufla Otel (OK)
23 MART GÜN 2: AMMAN / JERASH / AJLOUN / AMMAN
Kahvaltımızın ardından bu defa Amman’ın kuzeyine gidiyoruz. Günümüzün ilk ziyareti Ürdün’ün en büyük Roma kenti; Jerash. Etkileyici Hadrian Takı, inanılmaz büyüklükteki stadyumu, tiyatroların en güzel örneklerinden biri olan tiyatrosu ve taş döşeli yolları ile bu kent bizi çok etkileyecek. Tarihin ardından Ajloun Köyü’ne Ürdün Vadisi’nin başlangıcına gidiyoruz. Ajloun Köyü’nde Arap askeri mimarisinin çok ender örneklerinden biri olan Ajloun Kalesi’ni ziyaret ediyoruz.  1200’lü yıllarda Haçlı ordusunun en büyük yenilgilerinden birini aldığı yerde, vadinin güzelliğine karşı biraz geçiriyoruz. Gün sonunda Amman’a dönüyoruz. Konaklama Amman Sufla Otel (OK)
24 MART GÜN 3 : AMMAN / ÖLÜ DENİZ
Kahvaltımızın ardından Amman şehir turumuza şehrin ortasındaki 6000 kişilik Roma Tiyatrosu ve ülke hakkında genel bilgi veren Etnografya Müzesi ile başlıyoruz. Tiyatronun ardından şehrin üzerine oturduğu yedi tepeden birine inşa edilmiş olan Kale’yi ve çok farklı Dönem’den eserlere ev sahipliği yapan Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Öğle yemeğinin ardından modern bir eser olan Kral Abdullah Camisi’ni göreceğiz. Bu heybetli anıtlardan sonra biraz yüzmek için Ölü Deniz (Lut Gölü) kıyısına gidiyoruz. Öğleden sonra serbest zaman.Konaklama Ölü Deniz Holiday Inn Otel (OK)
25 MART GÜN 4: ÖLÜ DENİZ / PETRA / WADİ RUM
 Ölü Deniz’den erken ayrılıp yaklaşık 2,5 - 3 saatlik seyahatten sonra Unesco Kültür Mirası Listesi'nde olan ve son dönem dünyanın 7 harikası listesine katılan; Petra. Ortadoğu’nun en önemli ve büyüleyici antik kenti olarak gösterilen Petra’da; Nebati uygarlığı döneminde yapılmış, Hazine (Al-Kazneh), Antik Tiyatro, Kraliyet Mezarları, Antik Su Yolu gibi birçok tarihi alanı gezeceğiz.  Peygamberler Vadisi ve kentin yapımında kullanılan taşların, kızıla çalan renginden dolayı “Gül Kırmızısı Şehir’ olarak da adlandırılan Petra bizleri büyüleyecek. M.Ö 800’de Semitik bir kabile tarafından kurulan şehir MS 2.yüzyılda, Romalılar döneminde en parlak günlerini yaşamıştır. Farklı ticaret yollarının keşfedilmesi sebebiyle önemini yitiren kent terk edilmiş ve unutulmuştur. 1812’de İsviçreli bir araştırmacının tesadüfen keşfetmesi sonucu hayret verici güzellikteki kent yeniden doğmuştur. Tüm gün süren Petra gezimizin ardından akşam yemeği ve geceleme için Wadi Rum’daki Memories Aischa otelimize geçiyoruz. (YP)
26 MART - GÜN 5: WADİ RUM / AMMAN
Kahvaltının ardından güneye doğru, Wadi Rum’a yöneliyoruz. Çölde jeepler ile yapacağımız 2 saatlik turda ‘Kırmızı Gezegen’ gibi filmlere sahne olan; Şerif Hüseyin’in, ünlü İngiliz Casus Lawrence’nin ve tarihi değiştiren Hicaz Demiryolu’nun geçtiği, inanılmaz yeryüzü şekillerinin ve taştan köprülerin olduğu Wadi Rum’u keşfedeceğiz.
Jeep turumuzun ardından öğle yemeğimizi alacağız ve Amman’a doğru yola çıkacağız. Yolumuzun üzerinde ülkenin en güzel manzara noktalarından biri olan Wadi Mujib’de fotoğraf molası için duruyoruz. Amman varışımızda otele yerleşiyoruz Amman’ın güzel lokantalarından birinde akşam yemeğimizi alıyoruz Konaklama Sufla Otel (YP)
27 MART - GÜN 6: AMMAN / ANKARA / İSTANBUL
Kahvaltımızın ardından Amman’da son alışverişleri ve gezileri yapmak için serbest zamanın ardından Pegasus‘un……………… sefer sayılı İstanbul (Ankara aktarmalı) uçağı ile Ürdün’den ayrılmak için havaalanına doğru hareket ediyoruz. (K)
ÖNEMLİ
Fiyatlar 15-20 kişi için verilmiştir, grubun sayısının az olması durumunda yeni fiyat sorulması gerekmektedir
Programda belirtildiği üzere bazı günlerde yürüyüş vardır
Sarı renkli uçaklara havaalanı transferi vardır
DAHİL SERVİSLER
Türkçe rehberlik
Grubun sayısına ve Tur programına göre araç (Otobüs, tekne, minibus, 4x4)
4* otellerde ve lüks Bedevi kampında konaklama
4. Gün akşam yemeği
5. Gün öğle yemeği
5. Gün akşam yemeği
Rehber, kaptan ve otel tipleri
Rehberin ve kaptanın her türlü masrafı
Bilgilendirme kitapçığı
HARİÇ SERVİSLER
Uluslararası uçuşlar
Yurtdışı çıkış harcı
Tüm vize masrafları ve özel masraflar
Öğle ve akşam yemekleri (Verilenler hariç)
Yemeklerde alınan alkollü ve alkolsüz içecekler