16 Mart 2019 Cumartesi

ÜÇLEME: TUNCELİ-ERZİNCAN-ELAZIĞ

TUNCELİ-ERZİNCAN-ELAZIĞ
1. Gün 13 Eylül: Elazığ / Çemişkezek / Pertek
Elazığ Havaalanı’nda buluşmamızın ardından Elazığ’dan ayrılıyor ve feribot ile geçeceğimiz Çemişkezek’e doğru yola çıkıyoruz. Bizans imparatorlarından birinin doğum yeri olan ve onun adını taşıyan Çemişgezek’te yerel lezzetleri tadacağımız öğle yemeğinden sonra gezimize başlıyoruz. Çemişgezek Köprüsü (Tahar Köprüsü), Uzun Hasan Türbesi, Yelmaniye Camisi ve İn Mağaraları’nı gördükten sonra Alevi kültürünün en önemli ocaklarından biri olan Ağuçan Ocağı, Sağman Köyü’nde Sağman Camii, tarihi köy çeşmesi ve kale (Derun-ı Hisar) yapıları detaylı olarak gezeceğimiz mekânlar. Konaklama Tunceli (OK)
2. Gün 14 Eylül: Tunceli / Hozat / Munzur Vadisi / Halvori Gözeleri / Ovacık / Tunceli
Sabah erken alacağımız kahvaltımızın ardından Tunceli’nin en dağlık ilçesi olan Hozat’a hareket ediyoruz. Hozat Çarşısı ve Ergen Kilisesi’ni gördükten sonraki durağımız Ovacık’a hareket ediyoruz. Açık olması durumunda Ovacık Belediyesi’nde vereceğimiz mola sonrasında Munzur Gözeleri’nde ferahlıyor ve Munzur Nehri kıyısında öğle yemeğimizi yiyoruz. Çok sayıda endemik bitkiye ve zengin floraya sahip olan Munzur Vadisi Milli Parkı’nı gezdikten sonra Alevi-Kızılbaş inancının önemli kimliklerinden Ana Fatma Ana Ziyaretgâhı’nda ve Halvori Gözeleri sapağında fotoğraf molası veriyoruz. Bu uzun ve yorucu günün sonunda Tunceli’ye hareket ediyoruz. Varışta zamanımız olursa Tunceli merkezde kısa bir tur yapıyoruz. Konaklama Tunceli (OK).
3. Gün 15 Eylül: Tunceli / Pülümür / Erzincan
Sabahleyin kahvaltımızın ardından Tunceli merkezdeki Cem Evi’ni ziyaret ettikten sonra Kutu Deresi’nde mola veriyoruz. Kutu Deresi molasının ardından Ağlayan Kayaları görüyoruz. Kırmızı Köprü’deki öğle yemeğimizin ardından koçbaşlı mezarları görmek için Sağlamtaş (Çirik) Köyü’ne çıkıyoruz. Ve kuruluşu Kapadokya Krallığı’na dayanan Pülümür’e yola çıkıyoruz.  Pülümür’ün biraz dışında kalan Urartu dönemi Gelin Odaları Mağaraları’nı ve Selçuklular dönemine ait Hanım Köprüsü’nü görüyoruz. Ünlü şair Cemal Süreyya’nın doğum yeri olan Pülümür’de onun heykelini ziyaret ediyoruz. Ve Pülümür çarşısında zaman geçiriyoruz. Pülümür’den Erzincan’a hareket ediyoruz ve Erzincan’da alacağımız akşam yemeği sonrası havaalanına gidiyoruz.