22 Kasım 2018 Perşembe

LİKYA YÜRÜYÜŞÜ

YÜRÜYELİM YEŞİLİN, TARİHİN ve DENİZİN KIYISINDAN
2 HAZİRAN 1. GÜN: ? / ANTALYA / ULUPINAR
Sabah havaalanında buluştuktan sonra Çamyuva’ya hareket ediyoruz. Yürüyüş başlangıç noktamız Gökbent; Likya yolunu takip edeceğimiz yürüyüşümüzün ilk kısmında sandal ağaçları arasından geçerek muhteşem bir manzaraya sahip olan ‘Seyir Tepesi’ne ulaşıyoruz.  Tepedeki kısa molamızın ardından orman yolunu takip ederek Alacasu Koyu’na doğru inişe geçiyoruz. Koyda yapacağımız pikniğin ardından Türkiye’nin en güzel antik kentlerinden biri olan Phaselis’e devam ediyoruz.  Phaselis’i ziyaretimizin ardından yeniden Akdeniz’in çam ormanları arasında yürümeye başlıyoruz ve hedefimiz turumuzun bitiş noktası olan Tekirova. Tekirova’da aracımız ile buluşup konaklama yerimiz olan Ulupınar’a gidiyoruz.
Yürüme mesafesi: 12 km
Nitelik: Orman yolu, taşlık patika
İniş: 310m
Çıkış: 290m
**İsteyenler Çamyuva –Phaselis yürüyüşünün ( 8 km) ardından sonlandırıp Phaselis’de kalıp daha sonra Tekirova’da gruba katılabilirler.
3 HAZİRAN 2. GÜN: BEYCİK / LAODİKEA / AŞAĞI BEYCİK
Kahvaltımızın ardından Kemer’e bağlı Beycik Yukarı Beycik’e doğru yola çıkıyoruz.  Olympos Dağı’nın güney yamacından başladığımız yürüyüşümüze Bey Dağları rotasında devam ediyoruz ve Olympos Dağı’nın bir başka hazinesi Laodikeia harabelerinde mola veriyoruz. Nefes kesen bir konumdaki Laodikeia’nın ta Helenistik Dönem’den günümüze ulaşan harabelerini geziyoruz.  Şehir gezimizin ardından piknik yapıyoruz ve Beycik merkeze inişe için yeniden yürüyüşümüze başlıyoruz. Beycik’e inişimiz sırasında Toroslar’ın çeşit, çeşit çiçeklerini ve belki geyikleri görüyoruz. Beycik’e varışımızın ardın yorgunluk çayı sonrasında otel.
Yürüme mesafesi: 10 km
Nitelik: Orman yolu, taşlık patika
İniş: 310m
Çıkış: 300m
4 HAZİRAN 3. GÜN: ULUPINAR / ÇIRALI / ANTALYA
Kahvaltımızın ardından isteyen misafirlerimizle Ulupınar’dan Yanartaş’a yürüyoruz. Ulupınar balık restoranlarının olduğu yerden başlayan yürüyüşümüzde takip edeceğimiz rota bize 3 bin yıldır yanan ve Olympos Dağı’nın kutsal ateşi olduğuna inanılan Çıralı’ya götürür. Yanartaş’da ateşlerinin yanında biraz dinlendikten sonra Çıralı’ya doğru yürüyüşümüze devam ediyoruz. Çıralı’da dinlenmenin ardından Antalya’ya doğru hareket ediyoruz. Varışımızın ardından Yivli Minare, Üç Kapılar gibi değişik dönemlerden kalma anıtlarını da görerek Kaleiçi yürüyüş turumuzu yapıyoruz. Turumuzun ardından serbest zaman ve akşam yemeği ve havaalanına hareket.