15 Kasım 2018 Perşembe

ŞANLIURFA = DİNLER + PEYGAMBERLER + TARİH

5 Nisan: URFA / HALFETi / URFA
Oteldeki erken kahvaltımızın ardından batık köyü, kara gülü ve kelaynak kuşları ile ünlü Halfeti’ye doğru yola çıkıyoruz. Fırat’ın kıyısındaki Birecik’in tarihinin MÖ 4. bine kadar indiğini çevresindeki höyük yerleşimlerinden biliyoruz. Birecik içindeki Kelaynak istasyonunda durup Kelaynak kuşları hakkında bilgi alıyoruz. Halfeti varışımızın ardından teknemize binerek Rum Kale etrafında turumuzu yapıyoruz. Tur bitiminde öğle yemeğimiz ve sonrasında Urfa’ya dönüş.
Halfeti’den dönüşümüzün ardından Urfa çevresindeki anıtları ve örenleri tanıtan muhteşem Urfa Arkeoloji ve bir başka ünlü mozaik müzesi olmaya aday Halepli Bahçe Müzeleri’ne gideceğiz. Göbekli Tepe benzeri birçok yerleşimin Urfa’yı kuşattığını müzedeki eserlerden öğreniyoruz. Müzenin ardından otelimize dönüş.  Konaklama El Ruha (OK)
6 NİSAN: URFA
Günümüze Dünya dinler tarihini değiştiren Göbekli Tepe ile başlıyoruz. Turumuzda tapınakların arasında dolaşırken kimdiler, nasıl ve niçin yaptılar gibi soruların cevaplarını bulmaya çalışacağız. Göbekli Tepe’nin ziyaretinden sonra Mezopotamya’nın unutulmuş halklarından Yezidileri tanımak için Viranşehir’e hareket ediyoruz. Bir Yezidi ailesine konuk olup onları ve Yezidiliği anlamaya çalışıyoruz. Gün sonu otelimize dönerken bölgenin en büyük kiliselerinden biri olan Germüş Kilisesi’ne uğruyoruz. Gün sonunda Balıklı Göl, Hz. Makamı, İbrahim Mağarası ve devamında hiç sonu gelmeyecekmiş gibi bir biri ardına eklenen çarşıların içine giriyoruz; Kapalıçarşı’nın ardından sinagog iken kiliseye ve sonrasında camiye dönüştürülen Ulu Cami’yi ziyaret ettikten sonra otelimize dönüş. Konaklama El Ruha Otel (OK)
7 NİSAN: URFA / ?
İlk hedefimiz dünyada hiç terk edilmeden iskân edilen, ismi tarihin her sayfasında ve Tevrat’ta geçen Harran. Turumuza başlamadan önce Hz. Yakup’un karısı Rahel ile tanıştığı kuyuyu görüyoruz. Buradan Harran surları boyunca boyunca devam edip, bu büyük şehirdeki turumuza başlıyoruz; herkesin çok eski zannettiği kubbeli evleri, Ulu Cami’yi görüyoruz. Kısa bir çay molasının ardından Harran surlarının alındığı Bazda Mağaraları’na hareket. Adı yağmur anlamına gelen Sumatar’a (Soğmatar)  şehrine geçiyoruz. Neredeyse hiç bilinmeyen ve Anadolu’nun büyük tapınak kentlerinden biri olan Sumatar’da kabartmaları, yeraltı mağaralarını, yıkılmış tapınakları ve Hz. Musa Kuyusu’nu gördükten sonra saat 22:20’deki uçağımız için Urfa Havaalanı’na hareket ediyoruz.  (OK)