9 Ekim 2018 Salı

MALATYA-ARAPGİR-KEMALİYE

1. GÜN: MALATYA / ARAPGİR
İstanbul’dan kalkan ………. sefer sayılı uçağımız ile saat ………..’da Malatya’da oluyoruz ve 110 km uzaklıktaki Arapgir’e hareket ediyoruz. Varışımızın ardından ilk durak Kozluk Çayı kenarındaki kulübesinde yılın sekiz ayı yaşayan klarnet ustası Ümit. Ve sonrasında Meydan Köprüsü ile Kayaarası Kanyonu, kanyondaki yürüyüşümüzün ardından 19. yy tarihli Gümrükçü Osman Paşa Cami, Arapgir mimarisinin en güzel örneği Emiroğlu Konağı. Arapgir ve bölge lezzetlerinden şekerli pideyi, dolamayı, reyhan şerbeti gibi özgün birçok lezzeti tadacağımız öğle yemeğimizin ardından Onar Köyü’ndeki 800 yıllık Cem Evi ve Roma Kaya Mezarları.  Konaklama Arapgir.
2. GÜN: ARAPGİR / KEMALİYE
Arapgir’den Kemaliye’ye hareket ediyoruz ve ilk hedefimiz bozulmayan mimarisi nedeni ile ödül alan ayrıca Ahmet Kutsi Tecer’in ‘Orda bir köy var uzakta’ şiirine konu olan Apçağa Köyü. Yürüyüşümüzün ardından seksen beş basamak ile çıkılan Bekir Taştan’ın evinin fotoğrafları çekiyoruz.  Merkezden 40 km uzaklıktaki Ocak Köyü’ne gidiyoruz ve Ali Gürer Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Öğleden sonraki hedefimiz Yuva Köyü, buradaki Hitit Çeşmesi’nden su içtikten sonra Eski Şırzı Köprüsü yakınlarında Karanlık Kanyon turu için teknelerimize biniyoruz. Kanyon turumuzun ardından 130 yıl inşaatı süren ve 2002’de tamamlanan Taş Yolu’nun son tüneline çıkıyoruz. Bu uzun ve yorucu günü konaklama Kemaliye
3. GÜN: KEMALİYE / MALATYA
Kahvaltımızın ardından suyu Taşdibi Cami yakınından çıkan Kadı Gölü’ne gidiyoruz.  Kadı Gölü yolu üzerinde Mani Yolu’nda durup manileri okuyoruz. Kadı Gölü dönüşü 1061 tarihli Taş Dibi Cami. Eğin merkezde alacağımız öğle yemeğinden sonra Lökhane ve Bebik Kahvesi. Eğin merkezdeki son ziyaretlerimizin ardından geceleme için Malatya’ya dönüyoruz.
4. GÜN: MALATYA
Altının ağacın üstünde olduğu Malatya’da ilk hedef kazısı İtalyanlar tarafından yapılan ve tarihi MÖ 5. bine kadar inen Arslan Tepe.  Arslan Tepe’den sonra Battal Gazi’ye doğru gidiyoruz; onarımlar ile biraz özgünlüğünü kaybetse de 1224 tarihli Battal Gazi Ulu Cami, Battal Gazi Medeniyet Ağacı, Anadolu’da korunan en önemli namazgahlardan biri Ali Baba Namazgahı ziyaretlerimizin ardından bölgenin önemli müzelerinden biri olan Malatya Müzesini ziyaret ediyoruz. Günümüzün sonunda eğer zamanımız var ise Sinema Caddesi üzerindeki Beş Konaklar Etnografya Müzesi’ne giriyoruz. Gün sonunda uçaklarımızı yakalamak üzere hava alanına gidiyoruz.