28 Eylül 2018 Cuma

BİZİM İRAN

1. Gün: Van / Culfa
Günümüzün ilk kısmında önce Kara Kilise’yi (Tataus Kilisesi, UNESCO eseri) ziyaret ediyoruz. Kilisenin ardından Culfa kentine doğru dönüyoruz yolumuzun üzerinde önce St. Stepanus Kilisesi’ne ardından kenti 30 km uzaklıktaki Harabe Değirmen Şelalesi’ne uğrayacağız. Konaklama Culfa (OK)
2. Gün : Culfa / Hoy / Urmiye
Sabah kahvaltı ardından Hoy’a doğru yola çıkıyoruz. Varışımızın Şemsi Tebrizi'nin Mezarı ve Taş Kapıyı ziyaret ediyoruz. Hoy’dan ayrılıp Urmiye yönüne döndüğümüzde Selmas ilçesi yakınında Sasani İmparatorluğu’ndan kalma Han Tahtı anıtını görüyoruz. Urmiye’ye varışımızın ardından Üç Kümbet ve Cuma Cami’ni ziyaret ediyoruz ve otelimize gidiyoruz. Konaklama Urmiye (OK)
 3. Gün : Urmiye / Kandovan / Tebriz
Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra günümüze bölgenin tarihini göz önüne seren Urmiye Arkeoloji Müzesi’nden başlıyoruz. Urmiye’den İran’ın peribacaları ile ünlü olan ve tarım ile geçinen Kandovan Köyü’ne doğru yola çıkıyoruz. Kapadokya peri bacalarına benzeyen yörede köy hayatını sürdüren Kendovan halkı, tarım, çiftçilik ve yerel ürünlerin satışıyla geçiniyor. İlhanlılar döneminden de izler taşıyan ve rakımı yaklaşık 3000 m olan bu köy özellikle sıcak İran günlerinde insanlar için önemli bir kaçış yeridir.
Tebriz’e varışımızın ardından Göy Mescit’i, Azerbaycan mimarisi üslubuyla Kara koyunlular döneminden kalan bir cami ve mezar anıtıdır ki iç ve dış kısmında firuze ve lacivert renkli seramikler kullanıldığından dolayı mavi camii olarak adlandırılmıştır. Son depremde büyük hasar gören cami Şah II. Pehlevi zamanında restore edilmiştir.
Sonraki durağımız Şairler Anıtı’dır. Burası eskiden Tebriz'in sufi, şair ve arif halkının gömüldüğü bir mezarlıktı. Ancak sel ve depremlerle sürekli tahrip olan bu alana tarih boyunca 400’den fazla şairin gömüldüğü düşünülmektedir. Şairler mezarlığına en son gömülen kişi, İran ve Azerbaycan'da çok popüler olan değerli şair Şehriyar’dır.
Şairler anıtına yürüyüş mesafesi kadar yakın diğer ziyaret edeceğimiz yer Emir Nizam Evi, bir 19. yüzyıl İran evi örneğidir. Bu evde şimdi Kaçarlar döneminden kalan tarihi eserler sergileniyor. Konaklama Tebriz (OK)
4. Gün: Tebriz / Meşhed
Sabah otelden çıktıktan sonra Tebriz turuna başlıyoruz. İlk durağımız Azerbaycan Arkeoloji Müzesi olacak. Sonra Tebriz’in dillere destan Kapalı Çarşısı’nda saat 15:30’daki Meşhed Uçağı’na kadar zaman geçiriyoruz.
Meşhed’e ulaştıktan sonra biraz dinlenmek için otelimize hareket ediyoruz. Günün sonunda İran’ın en önemli dini merkezlerinden biri olan İmam Ali Rıza Türbesi’ni ziyaret ediyoruz. Konaklama Meşhed (OK)
5 Gün Meşhed / İstanbul
İran’ın ikinci büyük kenti Meşhed’ten yaklaşık 30 km kadar uzaklıktaki Tus kentine Firdevs’in, İmam’ı Gazali’nin Türbelerini ve Haruniye Bukası’nı görmeye gidiyoruz. Tus ziyaretlerimizin ardından Neyşabur’a doğru dönüyoruz ve Dünyaca ünlü şairler Ömer Hayyam ve Feridettin Attar’ın mezarlarını dinlerken rubailer dinliyoruz. Gün sonunda akşam yemeğimiz için Meşhed’e dönüyoruz. Akşam yemeğinden sonra saat ……’deki uçak saatine kadar serbest zaman.