29 Ocak 2018 Pazartesi

KAFKASYA: KÜLTÜRLER VE ACILAR

KÜLTÜRLER; ACILAR ve BİZİM KAFKASYA
1.    Gün – 02 Haz: İstanbul /  Krasnodar ve Maykop
İstanbul’dan Pegasus Havayolları’nın PC 380 sefer sayılı uçuşu ile saat 23:55’de Krasnodar’a uçuyoruz. 01:50’de Krasnodar’a varışımızın ardından aracımız ve rehberimiz ile buluşup otelimize hareket ediyoruz. Sabah kahvaltımızın ardından 1794’de kurulan Krasnodar şehrinde turumuza başlıyoruz. Şehir turumuzda şehrin kurucusu Katerina’nın, Kazakların ve onların Osmanlı sultanına yazdıkları mektubun kopyasının olduğu anıtları göreceğiz. Klasik Rus mimarisinin örneklerini de göreceğimiz turumuzda şehrin merkezi sayılan Red Street (Kırmızı Cadde) uğradıktan sonra Maykop’a hareket ediyoruz. Konaklama Maykop (OK)
2.    Gün – 03 Haz: Maykop
Adigey Cumhuriyet’in başkenti Maykop yemyeşil ormanların ortasına 1857’de Çerkes köylerinin yerine kurulmuştur. Sabah kahvaltımızın ardından bölgenin en güzel kanyonlarından biri olan Guamski Uşet’e gidiyoruz. Buradan Guzipiril’e hareket ediyoruz ve oradan Hamişkiy Köyü’ne uğrayıp. Kafkas günlük yaşamını ve kırsal mimarisini görüp anlamaya çalışıyoruz. Öğle yemeğimizin ardından Kafkasya’nın tarih öncesi yerleşimleri hakkında bize az da olsa bilgi veren dolmenlerini ziyaret ediyoruz ve Maykop’a dönüyoruz. Konaklama Maykop (OK)
3.    Gün – 04 Haz: Maykop
Sabah kahvaltımızın ardından adı ismi Adıgece ‘yaban elması’ anlamına gelen Mıyekhuape’de (Maykop) şehir turumuza başlıyoruz.  Dünyadaki en güzel ızgara planlarından birine sahip şehrin caddelerinde 19. yüzyıl mimarisini yansıtan binaları ve merkezdeki meydanında Lenin heykeli hala ayakta duruyor. Meydan’dan mavi kubbesi ile dikkati çeken 2001’de Birleşik Arap Emirliği tarafından yaptırılıp Maykop’a hediye edilen Ulu Cami’ye gidiyoruz.  Günümüzün en önemli ziyaretlerinden biri Adıge kültürünün korunmasında önemli bir yeri olan Adıge Cumhuriyet Müzesi. Öğle yemeğimizin ardından Birlik ve Uzlaşma Anıtı’nı görüyoruz ve günümüzü Belega nehri kenarında tamamlıyoruz. Konaklama Maykop (OK)
4.    Gün – 05 Haz: Maykop / Dombay
Sabah kahvaltımızın ardından bavullarımızı alarak ülkenin en güzel yerlerinden biri olan 4046 m yüksekliğindeki Dombay Ulgen Dağı’na hareket ediyoruz.  Yolumuzun üzerinde Kafkasları coğrafi olarak ikiye ayıran Kuban Nehri kenarında duruyoruz. Dombay’a varmadan tüm Kafkasların en güzel göllerinden biri olan Sisli Göl’de manzaranın tadını çıkarıyoruz. Gölden sonra yolumuza devam ediyoruz ve bu inanılmaz coğrafyanın bir parçası olan Alibeg dağlarından kopup dökülen Kapski Şelalesi’nin fotoğrafını çekiyoruz. Otelimize ulaşmadan önce Kap, Teatralni zirveleri ve Dvuyazichniy buzulunun fotoğrafını çekmek için duruyoruz. İsteyenlerle birlikte teleferik ile Dombay’ın zirvesine teleferik ile çıkıyoruz. Konaklama Dombay (OK)
5.    Gün – 06 Haz: Dombay / Kislovodsk / Elburus
Kafkasya’nın en güzel yerlerinden biri olan Dombay’dan ayrılarak Kislovodsk’a doğru yola çıkıyoruz. Varışımızın ardından Narzanna’ya Galeri’ye gidip bölgede çıkan altı değişik maden suyunu tadıyoruz. Maden suyunu tatmamızın ardından şehir merkezindeki Çiçek Saati’ni görmeye gidiyoruz. Şehir merkezindeki kısa ziyaretlerimizden sonra Elburus’a doğru devam ediyoruz. Konaklama Elburus (OK)
6.    Gün – 07 Haz: Elburus / Nalçik
Elburus’a Avrupa’nın en yüksek dağına,  5642 m yüksekliğindeki dağa, ‘tanrıların tahtı’na gidiyoruz. Dağı keşfedeceğimiz yürüyüşümüzün ardından Nalçik’e hareket ediyoruz. Yolumuzun üzerinde Chegem Şelalesi’ni ziyaret edeceğiz. Günümüzü Kabardey-Balkar Ulusal Müze ile bitecek. Bu yorucu günün sonunda otelimize gidiyoruz. Uykumuzu aldıktan sonra, saat 03:25’de Nalcik Havaalanı’ndan Onur air’in 541 sefer sayılı uçağı ile İstanbul için ayrılıyoruz.
DAHİL SERVİSLER
Katılımcı sayısına uygun araç
Kafkasya’da Türkçe Rehberlik
Tur lideri masrafı
Programda adı geçen müzelere ve parklara giriş ücretleri
Kaptan ve araç masrafları
Rehber masrafları
Rehber ve kaptan tipleri
3* ve 4* otellerde oda ve kahvaltı konaklama
HARİÇ SERVİSLER
Uluslararası uçuşlar
Vize ücretleri
Öğle ve akşam yemekleri
Yemeklerde alınan her türlü içecek