29 Ocak 2018 Pazartesi

ALTAY ve HAKASYA

ALTAY

18 AĞU - GÜN 1: ISTANBUL/NOVOSİBİRSK
Atatürk Havaalanı’nda buluşup Aeroflot’un SU 2137 sefer sayılı uçağı ile saat 14:50’de Moskova bağlantılı olarak Novosibirsk’e uçuyoruz. Geceleme Uçakta
19 AĞU - GÜN 2: NOVOSIBIRSK/BARNAUL
Sabah saat 04:40’de Novosibirsk’e varış ve rehberimiz ile buluşmanın ardından bir kafede kahvaltımızı alıyoruz. Kahvaltının ardından Barnaul’a hareket ediyoruz. Barnaul’a varışımızın ardından Centralyn Hotel’e yerleşip biraz dinleniyoruz. Panoramik şehir turumuza başlamadan önce yerel bir lokantada öğle yemeğimizi alıyoruz.  Günümüzü Altay Devlet Müzesi ziyaretimiz ile bitiriyoruz. Akşam yemeğimiz için yerel bir lokantaya gidiyoruz.  Konaklama Centralyn Otel (OK)
20 AĞU - GÜN 3: BARNAUL/BIYSK/CHEMAL
Kahvaltının ardından Biysk’e doğru hareket ediyoruz, panoramic şehir turumuzun ardından Etnografya Müzesi’ni (zaman izin verirse) ziyaret ediyoruz.Yerel bir lokantada alacağımız öğle yemeğimizin ardından bölgenin büyük kentlerinden biri olan Chemal’e hareket ediyoruz. Katun Nehri’ni geçerek Chemal’e bağlı Chemal Trakt Kasabası’na ulaşıyoruz. Burada bineceğimiz motor botlarımız ile Katun Nehri üzerinde Kamushlinsky Şelalesi’ne gideceğiz. Dağların arasından kıvrılarak geçen yol Orta Asya kavimlerinin kurganları, kaya resimlerini ile izlerini bıraktıkları en eski yollardan biri. Konaklama Turist Kampı (YP)
21 AĞU - GÜN 4: CHEMAL
Kamptaki kahvaltımızın ardından Patmos Adası’nı ve Manastırı’nı ziyaret ediyoruz. Bölgenin Altay Etnografya Müzesi’ni de görüyoruz. Öğle yemeğimizin ardından Ruhlar Dağı vadisinde yürüyerek Che-Chkysh Şelalesi’ne gidiyoruz. Konaklama Turist Kampı (YP)
22 AĞU - GÜN 5: CHEMAL/KOCHEVNIK
Kahvaltının ardından Seminsky Geçidi’ni aşarak (1739 m) Karakol Vadisi’ne giriyoruz. Vadide Uch-Enmek Ulusal Parkı’nı ziyaret ediyoruz. Ziyaretimiz sırasında Altay’a özgü şarkı söyleme tekniği ile söylenen şarkıları dinliyoruz. Yerel lezzetlerden oluşan öğle yemeğimizin ardından. Chiket Aman Geçidi’ne hareket ediyoruz, yolumuzun üzerinde Kalbak-Tash’da kaya resimlerini görüyoruz. Akşam yemeğinden sonra isteyenler kamptaki geleneksel Rus banyosunu tecrübe edebilirler. Konaklama Turist Kampı (YP)
23 AĞU - GÜN 6: GAYSER GÖLÜ ALANI
Kahvaltımızın ardından en güzel manzara noktalarından biri olan Kuray Stepleri’ne gidiyoruz. Manzara noktamızdan yüksekliği 4000 m’yi geçen Chui Alpleri’ni görüyoruz. Manzara noktamızın ardından Chuskaya Stepleri’nde Martian’da inanılmaz manzaralarını ziyaret ediyoruz. Günümüzü Tayga’nın en güzel göllerinden biri olan Mavi Gölü ziyaret ediyoruz.
Konaklama Turist Kampı (YP)
24 AĞU - GÜN 7: KOCVHEVNİK/CHULYSMAN VADİSİ/ TELETSKOE GÖLÜ
Kahvaltımızın ardından güneye doğru hareket ediyoruz, yolda Kırmızı Kapıları ve Pazarık Kurganları’nı görüyoruz. Katu Yarık Dağı Geçidi’ni (3.5 km) yürüyerek aşıyoruz ve Chulyshman Vadisi’ne ulaşıp Nehri’ni geçiyoruz. Chulyshman Vadisi içindeki küçük yerleşimleri de ziyaret ederek kampımıza ulaşıyoruz. Akşam yemeğimizin ardından isteyenler bir kez daha geleneksel Rus banyosunu tecrübe edebilirler. Konaklama Turist Kampı (YP)
25 AĞU - GÜN 8: TELETSKOE GÖLÜ/GORNO ALTAY
Kahvaltımızın ardından Teletskoye Gölü turumuz için hareket ediyoruz. Teknemizle önce Taş Körfezi’ne uğruyoruz ve buradaki etkileyici Korbu Şelalesi’ni görüyoruz. Botumuzdan gölün kuzey kıyısında indikten sonra otobüsümüz ile buluşup Artybash köyüne gidiyoruz. Köye ulaşmamızın ardından Biya Nehri kenarında, yerel pazarda yürüyoruz ve hediyelik eşya satılan bir dükkanı ziyaret ettikten sonra Gorno Altay’a hareket ediyoruz. Konaklama Gorno Altay Gostini Dvor Otel (YP)
26 AĞU - GÜN 9: GORNO ALTAY/MOSKOVA/İSTANBUL
Sabah Gorno Altay Havaalanı’ndan S7 Havayolları’nın 216 sefer sayılı uçağı ile saat 09:35’de Moskova’ya uçuyoruz. Moskova’da uçak değiştirip Pegasus Havayolları’nın PC 387 sefer sayılı uçağı ile saat 16:05’de İstanbul’a uçuyoruz. Yaklaşık saat 13:35 gibi İstanbul Atatürk Havaalanı’na inmiş oluyoruz. (OK)
ÖNEMLİ
Fiyatlar 9-16 kişi için verilmiştir, grubun sayısının az olması durumunda yeni fiyat sorulması gerekmektedir
Kampların ve turun bazı kısımlarında araçların kapasitesi yeterli olmadığından katılımcı sayısı 16 kişi ile sınırlandırılmıştır
Programda belirtildiği üzere bazı günlerde yürüyüş vardır
Mutlaka yürüyüş ayakkabısı getirilmelidir
Kampların en iyileri seçilmeye çalışılmıştır ama Koçhevnik’te olduğu üzere bazı yerlerde sadece 1 kamp vardır.
Yemekler et ve tahıl ağırlıklıdır
DAHİL SERVİSLER
İngilizce rehberlik
İstanbul ve Rusya’daki tüm havaalanı transferleri
Havaalanı ve otellerde porter servisleri
Grubun sayısına göre araç
Tur programına göre araç (Otobüs, tekne, minibus, 4x4)
4* ve 3* otellerde konaklama
En iyi turist kamplarında konaklama (Koçevik’de 1 tane kamp var)
Tur boyunca yarım pansiyon konaklama (1. ve 8. gün hariç)
Bazı turist kamplarında 2 saat Rus banyosu
Harita ve tur dosyası
Rehber ve kaptan tipleri
Otel ve restoran tipleri
HARİÇ SERVİSLER
2. Gün Tüm vize masrafları
Uluslararası uçuşlar
Rusya içi uçuşlar
Programda belirtilmeyen öğle ve akşam yemekleri (1. ve 8. gün)

Yemeklerde alınan alkollü ve alkolsüz içecekler