22 Ekim 2021 Cuma

KUZEY PAKİSTAN: HİNDİKUS, PAMİR, HUNZA TÜRKLERİ

Kalashlar ve Vadiler, Göller ile Kuzey Pakistan

1. GÜN : İSTANBUL / İSLAMABAD
İstanbul Havaalanı’ndan THY’nin…… sefer sayılı uçağı ile saat ……’de İstanbul’dan ayrılıyoruz. Geceyi uçakta geçiriyoruz.
2. GÜN : İSLAMABAD
…….’de İslamabad’a iniyoruz ve rehberimiz ile buluşup kahvaltı etmek ve biraz dinlenmek için otelimize hareket ediyoruz. Otelimizdeki kısa dinlenmenin ardından şehir turumuzdaki ilk ziyaret noktamız dünyaca ünlü mimarımız Vedat Dolakay’ın eseri Faisal Cami, bu güzel eserin ardından Pakistan Anıtı’na gidiyoruz. Öğle yemeğimizin ardından Pakistan’ı tanıtan Lok Virsa Müzesi’ni ziyaret ediyoruz ve otelimize Crown Plaza dönüyoruz. (YP)
3. GÜN : İSLAMABAD / AYUN
Erken aldığımız kahvaltının ardından kuzeyi keşfe çıkıyoruz. Uzun günümüzün ilk noktası modern bir mimari eser olan ve Chitral ile Dir kentlerini birbirine bağlayan, 2017’de açılan 11 km uzunluğundaki Lowari Tüneli. Bu tünel Lowari bölgesi ile Chitral arasındaki modern bağlantı. Tünel ile birlikte 3120 m yükseklikteki Lowari Geçidi’nin kullanımı neredeyse son bulmuştur. Günün sonunda Bamburet Nehri yakınındaki Ayun Bölgesi’ne geliyoruz. Konaklama Ayun Inn (OK)
4. GÜN : AYUN / KALASH / AYUN
Hindi Kush Dağları ile çevrili Kafuristan’a Kalas Vadisi’ne gitmek üzere otelimizden ayrılıyoruz. Giysileri, gelenekleri ile Pakistanlılar’dan farklı olan ve Büyük İskender’in kayıp askerlerinin aileleri olduklarına inanılan Kalashların kenti Bamburet’te onların evlerini, müzelerini ve mezarlıklarını ziyaret ediyoruz. Kalash Vadisi ziyaretimiz sırasında yerel şarabı da tatma fırsatınız olacak. Gün sonu otelimiz Ayun Inn dönüyoruz. (OK)
5 GÜN : AYUN / MASTUJ
Sabah kahvaltımızın ardından Khyher Pakhtunkhwa Bölgesi başkenti Chitral’a gitmek üzere otelimizden ayrılıyoruz. Yolumuzun üzerindeki vadiler, dağlar ve göllerin fotoğraflarını çekerek geldiğimiz Chitral’de 12 farklı dil konuşuluyor, Khowar kültürünün ağırlıklı olduğu şehri ziyaret ediyoruz. Chitral’den ayrılıp Dünya’nın çatısı denen ve düz bir plato olan ünlü Shandur Geçidi’nden önceki son şehre 2360 m yükseklikteki ve aslında 18. yüzyılda kale olarak inşa edilen Mastuj’a ulaşıyoruz. Konaklama otel PTCDC Mastuj. (OK)
6. GÜN : MASTUJ / GİLGİT
Chitral ile Gilgit arasındaki 3700 m yüksekliğindeki Shandur Geçidi’ni aşmak üzere Mastuj’dan yola çıkıyoruz. Yolumuzun üzerinde Dünya’nın en yüksekteki 3734 m Polo oyun alanını görüyoruz. İnanılmaz güzellikteki dağları aştıktan sonra Phandar’a ulaşıyoruz. Konaklama otel  PTDC Phandar. (OK)
7. GÜN : PHANDAR / HUNZA
Kahvaltımızın ardından Phandar’da fotoğraf molası yapıyoruz. Phandar’dan ayrılıp Gupis’e yani Ghakuch Bölgesi’ne doğru ilerliyoruz. Yolumuzun üzerinde Gilgit’te mola veriyoruz. Gilgit’ten sonra hedefimiz Pakistan’ın en güzel vadisi ve Türkler’in gizli vatanı Hunza. Hunların bu toprakları yönetmesinin ardından dağların arasında kalan Türkler ve onların vatanları Hunza. Hastalığın uğramadığı, insanların çok uzun yaşadığı bu inanılmaz yükseklikteki dağların arasındaki vadi. Konaklama Hunza Embassy.
8. GÜN : HUNZA
Turumuzun en güzel günlerinden biri; kahvaltımızın ardından 2010’da heyelan sonucu oluşan Attabad Gölü’ne gidiyoruz, neredeyse kimselerin uğramadığı Pasu Köyü ve Husseini Asma Köprüsü ve Çin sınırına birleşik 4693 m yüksekliğindeki Khunjerab Geçidi’ne kadar ilerliyoruz. Tüm bu ziyaretlerin ardından konaklama Hunza Embassy.
9. GÜN : HUNZA / GİLGİT
Hunza Vadisi’nin iki önemli kalesini Baltit ve Altit Kaleleri’ni ziyaret ediyoruz. 8. yüzyılda kurulan kale Pakistan’ın Unesco listesindeki eserlerinden. Bu kalelerin ardından bölgesel pazarda zaman geçiriyoruz. Bu ziyaretlerimizin ardından belki Dünya’nın en güzel dağ manzaralarının arasından yolu tüketerek Gilgit’e, ulaşıyoruz. 400 km alanda kendisinden başka büyük bir kent olmayan ve 15. Yüzyıldan beri büyük bir ticaret merkezi olan Gilgit PTDC Konaklıyoruz.

10. GÜN : GİLGİT / NARAN
Gilgit’ten kahvaltımızın ardından ayrılıyoruz, hedefimiz denizden yüksekliği 2500 m ulaşan Hindko ve Gojri dillerinin konuşulduğu, şalvarın yerel giysi olduğu ve Guşarjların yaşadığı Naran Vadisi. Vadinin biraz daha içlerinde, dağların arasında ülkenin en güzel göllerinden biri olan 3224 m yükseklikteki göl Saiful Maluk Gölü’nü göreceğiz. Konaklama Naran Millenium Otel.
11. GÜN : BESHAM - NARAN / İSLAMABAD
Karakurum yolunun keşişme ve en yoğun yeri Besham; Kohistan’dan, Shangla’dan gelen tüccarların dinlendiği ticaret yaptığı yer. Şehri ziyaretimizin ardından Abbottabat’ın pirinç, mısır ve tarım teraslarının arasından İslamabad’a ulaşıyoruz. Konaklama İslamabad Crown Otel (YP)
12. GÜN : İSLAMABAD / İSTANBUL

ÖNEMLİ
Fiyatlar 10-14 kişi için verilmiştir, grubun sayısının az olması durumunda yeni fiyat sorulması gerekmektedir.
Bölgenin ve yol şartları nedeni ile araç içinde geçirilecek zaman uzundur
Programda belirtildiği üzere bazı günlerde yürüyüş vardır
Büyük şehirler dışında otellerin en iyileri seçilmeye çalışılmıştır. Büyük Şehirlerde 4+ oteller kullanılmıştır.
Yemekler et ve tahıl ağırlıklıdır.
Soğukhava ve yağışa uygun giysi getirilmelidir.

DAHİL SERVİSLER
Vize için mektup
İngilizce rehberlik
İstanbul ve Pakistan’daki tüm havaalanı transferleri
Kalash Vadisi’nde jeep
Grubun sayısına ve tur programına göre araç (Minibüs Toyota Heiace, 4x4 Jeep)
3*, 4+ ve 5* otellerde oda kahvaltı konaklama
İlk ve son akşam yemekleri
Varışta ilk gün otel ve kahvaltı
Harita ve tur dosyası

Yurtdışı çıkış harcı
Tüm vize masrafları
Tüm özel masraflar
Öğle ve akşam yemekleri (1. ve 10. gün akşamları hariç)
Yemeklerde alınan alkollü ve alkolsüz içecekler

İLAVE LAHOR TURU
İSLAMABAD / LAHOR
Otelimizde kahvaltımızı aldıktan sonra rehberimiz ve aracımız ile beraber Lahor’a doğru hareket ediyoruz. Yaklaşık 5 saat sürecek yolculuğumuzun ardından Lahor’da öğle yemeğimizi yiyoruz. Lahor’dan 100 km uzaklıkta olan ve Pakistan ile Hindistan arasındaki Wagha sınır kapısına doğru ilerliyoruz. Buradaki töreni izledikten sonra (45 - 50 dk). Lahor’a otelimize dönüyoruz. Konaklama Lahor ……
LAHOR
Kahvaltıdan sonra ilk olarak Delhi Kapısı’na gidiyoruz. Delhi Kapısı’ndan, bize kentin canlı ticaret hayatını gösteren yerel pazara giriyoruz. Pazarın ardından onarılmış kraliyet hamamına yöneliyoruz. Sonra kentin en eski camilerinden biri olan 500 yıllık Wazeer Camisi’ni ziyaret ediyoruz.  Günün ikinci yarısında Lahor Kalesi’ni geziyoruz. Gün sonu otelimize dönüyoruz. Konaklama …….
LAHOR / ISTANBUL
Çok erken uyanıp THY’nin …… Sefer sayılı uçağı ile saat ….’de İslamabad’dan İstanbul’a gitmek için ayrılıyoruz. İstanbul’a saat …..’de iniyoruz.

DAHİL SERVİSLER
İngilizce rehberlik
İstanbul ve Pakistan’daki tüm havaalanı transferleri
Grubun sayısına ve tur programına göre araç (Minibüs Toyota Heiace, 4x4)
4+ otellerde oda kahvaltı konaklama
İlk ve son akşam yemekleri
Harita ve tur dosyası
Rehber ve kaptan tipleri
Otel ve restoran tipleri
Seyahat sağlık sigortası (65 yaşa kadar)