5 Mayıs 2021 Çarşamba

VAN - DOĞUBEYAZIT - ERZURUM

1. GÜN: İSTANBUL / VAN / D. BEYAZIT

Uçağımız sabah Van Ferit Melen Havaalanı'na indikten sonra bizi bekleyen aracımızla buluşup Van Gölü kenarındaki kahvaltıcımıza hareket ediyoruz. Kahvaltımızın ardından Van Gölü ve Süphan Dağı manzaraları eşliğinde D. Beyazıt’a hareket ediyoruz. Yolumuzun üzerindeki Muradiye Şelalesi’nde durup, bu güzelliği fotoğraflıyoruz. D.Beyazıt’a varışımızın ardından öğle yemeğimizi alıyoruz ve Osmanlı’nın İstanbul dışında ayakta kalmış tek sarayını ziyaret ediyoruz; İshak Paşa Sarayı. Heybetli Ağrı Dağı’na bakan saray büyüklüğü ve süslemeleri ile Osmanlı’nın o dönemdeki gücünü yansıtan en önemli eserdir. Hz. Nuh’un gemisi kaynaklara göre Tufan’dan sonra Ağrı Dağı’na oturuyor ama biz onu tam ters yönde görmeye gidiyoruz. Hz. Nuh’un gemisini ziyaretimizin ardından D. Beyazıt’taki otelimize gidiyoruz.

2. GÜN: AĞRI DAĞI / ERZURUM Sabah kahvaltımızın ardından dolmuşlarımıza binip Ağrı Dağı’na doğru yola çıkıyoruz. Hedefimiz 2200 m yükseklikteki Çevirme Köy. Burada araçlarımızdan inip yavaş tempoda ve dinlenerek yürümeye başlıyoruz (hedef zirve değil, Ağrı’nın yamaçlarında birkaç yüz metre yürüyüp köye geri dönmek) Öğle yemeğimizin ardından. D. Beyazıt’a geri dönüyoruz ve Erzurum’a doğru yola çıkıyoruz. Konaklama Erzurum.

3. GÜN: ERZURUM / İSTANBUL Kahvaltımızın ardından turumuza 1179’da Saltuklu Emiri Nasirüddin Muhammed Bey döneminde inşa edilen Ulu Cami’den başlıyoruz. Şehrin en büyük camisinden sonra Anadolu’nun ender örneklerinden olan 12. veya 14. yüzyılda yapıldıkları sanılan Üç Kümbetleri görüyoruz. Buradan Moğol İlhanlı veya Selçuklular tarafından yapıldığı düşünülen Çifte Minareli Medrese’yi görüyoruz. Turumuza Erzurum’a özgü Oltu Taşı hediyelik eşyalar üreten esnafa ev sahipliği yapan 1561 tarihli Rüstem Paşa Bedesteni ile devam ediyoruz. Erzurum’daki en önemli eserlerden biri 1310’da İlhanlı Valisi Hoca Yakut Gazani tarafından yaptırılan Yakutiye Medresesi’dir. Kentten ayrılmadan önceki ziyaretimiz Kurtuluş Savaşı öncesi önemli olaylarından biri olan Erzurum Kongresi’nin toplandığı İdadi Mektebi’dir. Şehir turumuzun ardından havaalanına hareket ediyoruz.