29 Ocak 2020 Çarşamba

KAPADOKYA SIRLARI

1. GÜN: Kayseri
Havaalanında buluştuktan sonra kahvaltı için şehir merkezine gidiyoruz. Ve kahvaltının ardından Orta Anadolu’nun en önemli kentlerinden Kayseri…!!!!  İlk durağımız Ağırnas, Mimar Sinan‘ın doğduğu kasaba olarak da bilinen, yörenin mimarisini ve kültürünü en güzel yansıtan yerleşim merkezlerinden biri olan Ağırnas‘da Mimar Sinan’ın evini gördükten sonra Kayseri’ye yol alıyoruz. Kayseri turumuza Gevher Nesibe Hatun Şifahanesi ile başlıyoruz, Selçuklu Sultanı I. Gıyaseddin’in kardeşinin isteği üzerine yaptırdığı şifahane Anadolu’da en iyi korunanlardan biridir. Şifahane’den 1237-1246 tarihleri arasında yapılmış olan Hunat Hatun Külliyesi’ne gidiyoruz. İki bin metrekareden büyük olan külliyeyi gezerken tüm detaylarda Selçuklu’nun gücünü göreceğiz. Külliye’nin ardından 1275’deyapıldığı sanılan Talas yolu üzerindeki Döner Kümbet’i ziyaret ediyoruz. Kayseri’nin gizli ziyneti Talas’a gidiyoruz, Talas’ın eski sokaklarında iki katlı Talas evlerini ve Harman Meydanı’nda Han Camisi’ni, hanları hala kullanılan hamamı görüyoruz. Talas’da Amerikan Koleji’ni, Kız Okulu’nu, Rum Panoya Kilisesi’ni görüyoruz. Talas’ın merkez Mahalleleri’nden Endürlük ve Rum Kilisesi kendi başına bırakılmış halleri ile bizi oldukça etkileyecektir.
2. GÜN: Sofular ve Sarıhıdır Köyleri/ Mustafapaşa/ Gomeda-Pancarlık Vadileri
Yöresel lezzetlerin olduğu kahvaltımızın ardından Sofular Köyü'nde yeni bulunan fosil alanında yapacağımız kısa yürüyüşümüz için yola çıkıyoruz. Yürüyüşümüz sırasında Kapadokya Bölgesi’nin milyonlarca yıllık jeolojik faunası ve florası hakkında hakkında detaylı bilgi edineceğiz. Günümüzün ikinci ziyareti Lidya kralı Kroisos'un Pers kralı Kyros'a karşı giriştiği sefer sırasında; Kızılırmak Nehri’nin yatağını değiştirmek için açtığı tünel; Sarıhıdır Köyü’ndeki tüneli gördükten sonra öğle yemeği için Kapadokya'nın en fazla korunmuş köylerinden biri olan Mustafapaşa'da (Sinossos) olacağız. Eski bir Rum konağında alacağımız yemeğimizin ardından bilinmeyen vadi Gomeda’dan başlayacak yürüyüşümüz Pancarlık Vadisi’ni takip ederek Ortahisar'da sona erecek. OrtaHisar’daki serbest zamanımızın ardından aracımız ile buluşup, otelimize hareket edeceğiz.
3. GÜN: Göllüdağ Krateri/ Kızıl Kilise/Güzelyurt/ Mokisos Antik Kenti/ Ürgüp
Sabah kahvaltımızın ardından Göllüdağ Volkanı'nın kurumuş krater gölünün kenarındaki Geç Hitit Dönemi kentine gidiyoruz. Dolmuşlar ile çıkacağımız Hitit kentini ziyaret ettikten sonra hedefimiz bölgede Bizans Dönemi’nden kalan az sayıda taş kiliseden birisi olan Kızıl Kilise için Güzelyurt'a gidiyoruz. Öğle yemeğinde ise adı gibi güzel olan Güzelyurt’tayız. Öğle yemeğimizde meşhur Gelveri Tavası’nı ve Kapak Böreği’ni tadacağız. Öğle yemeğinden sonra Helvadere Kasabası’ndan küçük bir tırmanış ile ulaşacağımız, hiçbir kazı çalışması yapılmamış Roma-Bizans Dönemi antik kenti Mokissos’u (Nora) göreceğiz. Dönüş yolculuğunda zaman izin verdiğince her fotoğraf noktasında duruyoruz. Tüm bu ziyaretlerimizin ardından otelimize dönüyoruz.
4. GÜN – Kapadokya / Kayseri
Otelimizde aldığımız kahvaltının ardından temel amacı savunma olan ve normalde 8 katlı, 5000 kişinin yaşayabileceği Kaymaklı Yeraltı Şehri’ne hareket ediyoruz. Dönüş yolunda bölgenin en güzel camilerinden biri olan İbrahim Paşa Camisi’ni ziyaret ediyoruz. Öğle yemeğimizden önce bölgenin en güzel manzara noktalarından birinde Güvercinlik Vadisi’nde duruyoruz. Günümüzün ikinci yarısı Göreme Açıkhava Müzesi ile başlıyor. Hıristiyanlık ve manastır hayatı için çok önemli olan müzede fresklerle süslü kiliseleri ziyaret ediyoruz. Ziyaretimizin ardından değişik yeryüzü şekillerini göreceğimiz Paşabağları’na ve Dervent Vadileri’ne gidiyoruz. Tarih ve doğal güzelliklerle dolu günün sonunda Kayseri Havaalanı’na hareket ediyoruz.