28 Haziran 2017 Çarşamba

BEYRUT

‘BU KENT BİR GÜN ARKANIZDAN GELECEKTİR’
Konstantinos Kavafis
1.GÜN 26 EKİM PERŞEMBE: İSTANBUL / BEYRUT
Middle East Havayolları’nın 266 sefer sayılı uçağı ile saat 11:20’de İstanbul’dan ayrılıyoruz. Lübnan'ın başkenti ve Orta Doğu’nun Paris'i olarak bilinen Beyrut'a saat 13:05 gibi ulaşıyoruz. Havaalanında rehberimiz ve aracımız ile buluştuktan hemen sonra panoramik şehir turumuza başlıyoruz. Turumuzda Kaya Körfezi’ndeki Güvercinler Kayası’nı, Sultan Abdülhamit’in tahta çıkışı anısına yaptırılan Saat Kulesi, Sultan Abdülmecit tarafından camiye dönüştürülen Şeyh Muhammed Zaviyesi günümüzde Mecidiye Cami olarak bilinmektedir. Bu bilinen Osmanlı eserlerinin yanı sıra Ömer Cami, Birleşmiş Milletler Binası, Başbakanlık Binası, Parlamento Binası, Yunan Ortodoks ve Katolik kiliseleri göreceğimiz eserler arasında. Turumuzun ardından birbirinden şık kafeler, restoranlar, alışveriş merkezleri, hemen her yerde karşınıza çıkan ünlü markalar ile Paris sokaklarını hatırlatan Solidere'i (şehir merkezini) geziyoruz, günümüzün el verdiği ölçüde serbest. Gün sonu otelimize gidiş ve yerleşme. Konaklama Beyrut.

2.GÜN 27 EKİM CUMA: HARİSSA / JEİTTA / BYBLOS
Sabah kahvaltısının ardından Harissa'ya giderek deniz seviyesinden 550 m. yükseklikteki tepeden Akdeniz’in en güzel şehirlerinden birine Kadife Kale’den İzmir’e, Bahai Tapınağı’ndan Hayfa’ya baktığımız gibi bakacağız. Aynı zamanda tepede meşhur Meryem Ana heykelini göreceğiz. Harissa’nın ardından 1836'da keşfedildikten sonra 1958'de ziyarete açılan Jeita Mağarası’na gidiyoruz. Yeraltına doğru 6200 metre derinliğe sahip olan mağaranın yer üstünde görünen kısmı ise sadece 600 metredir. İki ayrı mağaranın birleşmesinden oluşan Jeitta Mağarası’nın içinde elektrikli teknelerimiz ile geziyoruz. Dünya’nın yeni harikalarından biri olmaya aday Jeitta Mağarası’nın ardından Byblos Antik Kenti’ne hareket ediyoruz. Efsaneye göre Eski Mısır'ın yeraltı tanrısı Osiris'in içine kapatılıp denize bırakılan sandık Byblos’da karaya vurmuştur. Bugünkü modern Latin alfabesinin temeli olan lineer alfabeyi bulan ve Mısır Piramitleri'nin yapımında kullanılan sedir ağaçlarını Mısır'a satan Byblos halkıdır. Dünyanın en eski şehirlerinden biri olan ve Unesco'nun Dünya Kültür Mirası Listesinde olan antik Fenike liman kentinde birlikte yapacağımız gezinin ardından eğer zamanımız kalırsa Osmanlı’nın yaptığı arastada serbest zaman. Turumuzun ardından Beyrut’a otelimize dönüyoruz.
3.GÜN 28 EKİM CUMARTESİ: BAALBEK / KSARA / ANJAR
Sabah kahvaltısının ardında, ünlü Bekaa Vadisi’nden daha ünlü bir antik yerleşim için yola çıkıyoruz, Baalbek. MÖ 11. yüzyılda Fenikeliler tarafından kurulan Baalbek, 1984’de Unesco listesine alınan kentin en etkileyici yapıları Jüpiter, Bachus ve Venüs tapınakları. Özellikle Venüs tapınağı çevresindeki sütun dizisi ile herkese parmak ısırtacak bir görüntüye sahip. Baalbeck’in ardından şarapları ile ünlü olan 1857’de Cizvitler tarafından kurulan Ksara’ya doğru yola çıkıyoruz varışımızın ardından labirendi andıran şarap mahzenlerini görüyoruz ve şarapları tadıyoruz. Yıllık neredeyse 4 milyon şişe şarap üreten ve bunun büyük bir kısmını ihraç eden Ksara’dan çok büyük olmayan Beyrut’tan 58 km uzaklıktaki Anjar’a ilerliyoruz. İsminin anlamı ‘çalışan nehir olan kent Litani Nehri yakınına Halife Velid (705-715) tarafından kurulmuştur. Bu küçük kentte Emevi Sarayı’nı, kaleyi ve surları göreceğiz. Bekaa Vadisi’ni ve içindeki güzel kentleri gördüğümüz günün sonunda Beyrut'a geri dönüyoruz. Geceleme Otelimizde
4.GÜN 29 EKİM PAZAR: DEİR EL QAMAR / BEİTEDDİNE / İSTANBUL
Sabah kahvaltısının ardından isminin anlamı Ayın Manastırı olan Deir El-Qamar’a doğru yola çıkıyoruz. 16-18. yüzyıllar arasında Lübnan valilerinin yaşadıkları yer ve Cebel-i Lübnan sancağının merkeziydi yani başkentiydi, Deir El-Qamar. 1864’de belediye kurulan kentin simgelerinden biri 15.yüzyıldan beri ayakta duran Fahreddin Cami’dir. Caminin yanı sıra Notre Dame Kilisesi buradaki ziyaret noktalarımızdan biri. Eskinin büyük başkenti Deir El-Qamar’dan dik bir vadi ile ayrılan Beidettin'de devam ediyoruz. Burada oryantal mimarinin en önemli eserlerinden biri sayılan ve Emir Bechir’nin 1788’de inşasına başladığı sarayı ziyaret ediyoruz. Günümüzde Cumhurbaşkanlığı’nın yazlık ikametgâhı olarak kullanılan sarayı ziyaret ettikten sonra Beyrut Havalimanı’na hareket ediyoruz. Middle East Havayolları’nın 267 sefer sayılı uçağı ile 17:35’de Beyrut’tan İstanbul için ayrılıyoruz.
FİYATA DAHİL SERVİSLER
Beyrut merkezde 3 gece 4* otelde oda kahvaltı konaklama
Programdaki tüm girişler
Katılımcı sayısına göre A/C araç
Araç ve rehber masrafları
Türkçe rehberlik hizmeti (Türkçe rehber sayısı limitli olduğundan İngilizce de olabilir)