15 Nisan 2017 Cumartesi

TAYLAND-VİETNAM-KAMBOÇYA

GÜLÜMSEYEN İNSANLAR ÜLKESİ VİETNAM
1.GÜN 26 OCAK CUMA: İSTANBUL  / DUBAİ / BANKONG
Emirates’nin EK 124 sefer sayılı uçağı ile saat 16:35’de İstanbul Atatürk Havaalanı’ndan ayrılıyoruz. Bağlantı için Dubai’de 2 saat kadar bekledikten sonra Emirates’in EK 350 sefer sayılı uçağı ile 23:55’de Bankong için kalkıyoruz.
2.GÜN 27 OCAK CUMARTESİ: BANKONG
Geceyi uçakta geçirdikten sonra cumartesi sabahı saat 09:05 civarlarında Thailand’ın başkenti Bankong’a inip şehir merkezindeki otelimize gidiyoruz. Biraz dinlendikten sonra panoramik şehir turumuza başlıyoruz. Öğleden sonra Chao Phraya Nehri üzerinde Thailand’a özgü uzun gondollar ile tur yapıyoruz. Dönüşümüz sırasında nehrin batı kıyısındaki Wat Arun (Şafak Tapınağı) ziyaret ediyoruz. Akşam Deniz Ürünleri ve Patpong Gece Pazarı turumuz için dışarı çıkıyoruz. Deniz Ürünleri Pazarı’nda Tayland’ın en büyük ve sloganı ‘eğer yüzüyor ise bizde vardır’ olan deniz ürünleri restoranında istediğimiz ürünü seçip tadına bakıyoruz. Yemeğin ardından neredeyse tüm ünlü ürünlerin taklidini bulabileceğiniz Patpong Gece Pazarı’nda serbest zaman. İsteyenler ile otele geri dönmeden Barlar Sokağı’nda bir şeyler içiyoruz. Konaklama Bankong (O)

3.GÜN 28 OCAK PAZAR: BANKONG / SİEM REAP
Sabah erken saatlerde Kamboçya uçuşumuz için otelimizden ayrılıyoruz. Kısa uçuşumuzun ardından Kamboçya’da ziyaretlerimizi gerçekleştireceğimiz Siem Reap’e ulaşıyoruz.  Zaman izin verirse önce otelimize gidiyoruz ve hemen zaman geçirmeden Kamboçya’daki Khemer tapınaklarının erken örneklerini görebileceğimiz Hariharalaya adıyla bilinen Roluos Bölgesi’ne gidiyoruz. Angkor kralları tarafından inşa edilen bu ilk yerleşimde Bakong, Lolei ve Preah Ko tapınaklarını göreceğiz. Tapınakların çevresindeki palmiye ağaçlarının, tarlaların oluşturduğu manzara,  bitki örtüsü ve yerel yaşam bize inanılmaz fotoğraf çekmek isteyenler için mükemmel bir fırsat olacaktır. İlk ziyaret alanımızdan ayrılmadan önce Roluos Pagoda’yı ziyaret edeceğiz ve buradaki Budist rahip bizim için bir kutsama ve arınma töreni düzenleyecek. Öğleden sonraki ilk ziyaretimiz ise Angkor’un değil tüm Kamboçya’nın en iy i korunmuş tapınağı sayılan Banteay Srei. Kadınların Kalesi de denilen bu küçük tapınakta Khmer sanatının çok dikkat çekici Bas kabartmalarını göreceğiz. Ayrıca Banteay Srei Angkor’un hiçbir yerinde tapınak inşasında kullanılmamış kırmızı kum taşındandır. Otelimize dönerken fırsatımız olursa Palmiye hurması Şarabı, balını tadacağız (mevsime bağlı) ve pirinç kağıdı yapımını göreceğiz. Konaklama Seap Reap (OK)
4.GÜN 29 OCAK PAZARTESİ: SİEM REAP
Erken başlayan günümüzün ilk ziyareti Büyük Khemer İmparatorluğu’nun ve Kral VII Jayavarman’ın kenti Angkor Thom.  8 m yüksekliğindeki duvar ile çevrili kente, fil ve 4 büyük yüzün süslediği Güney Kapı’dan giriyoruz. Kapıdan girdiğimizde bizi girişin her yanında kutsal Naga yılanını taşıyan 54 tanrı veya cin karşılayacak. Girişten 12. yy eseri olan 54 yüz kabartması ve 54 kulesi ile Büyük Khemer İmparatorluğu’nun 54 eyaletini simgeleyen Bayon Tapınağı’na gidiyoruz. Tapınağı ziyaretimizin ardından inanılmaz güzellikteki Bas kabartmaları ile bilinen Filler ve Cüzzam Terası’na gidiyoruz. Öğle yemeği ve dinlenmek için verilen aranın ardından bulunduğu gibi bırakılan ve Tomb Raider filminden sonra ünlenen Ta Prohm’a devam Ve Angkor Wat, 12. yy başlarında Kral II. Suryavarman tarafından yaptırılan Tapınak Dağı Meru’yu simgelemektedir. Tanrıların evi de sayılan tapınağın duvarları Bas ve Kral II. Suryavarman’ın savaşlarını konu eden kabartmalarla süslüdür. Kamboçya bayrağının üzerinde olan ve Khmer halkının ruhunu simgeleyen tapınağın yapımı 30 yıldan fazla sürmüştür. Yorucu günün sonunda otelimize görüyoruz (OK)
5.GÜN 30 OCAK SALI: SİEM REAP / HO CHİ MİNH (SAİGON)Uçak saatimize bağlı olarak 1992’de Kamboçyalı artistlerin sanatlarını ve zanaatlarını sergilemeleri için oluşturulan çarşıya gidiyoruz. Çarşıda sadece şehirde değil çevre köylerde ve kasabalarda oturan sanatçıların tahtadan, taştan, lakeden, ipekten yaptığı eserleri görüyoruz. Çarşıdan sonra Siem Reap’den adını ülkenin bağımsızlık savaşının liderinden alan başkent Ho Chi Minh’e (Saygon) iniyoruz. Rehberimiz ve aracımız ile buluştuktan sonra zaman izin verirse önce otelimize gidiyoruz. Şehir turundaki ilk ziyaretimiz eski adı Bağımsızlık Sarayı olan 1966 tarihli Yeniden Birleşme Sarayı, 1975’de sarayın kapısından içeri giren tank ile Vietnam Savaşı sona ermiştir. Vietnam Savaşı’nın silahları, işkence aletleri 1975’de kurulan Savaş Kalıntıları Müzesi’ni ziyaret edeceğiz.  Paris’deki Notre Dame Katedrali’nin kopyası olarak 1880’de yapılan katedral Fransız sömürge döneminin en önemli eserlerindendir.  Konaklama Ho Chi Minh (OK)
6.GÜN 31 OCAK ÇARŞAMBA: HO CHİ MİNH / MEKONG DELTA / HANOİ
 Sabah saat 08:30 gibi otelimizden ayrılıp Mekong Nehri Deltası’na yani Vietnam’ın pirinç kasesine doğru hareket ediyoruz. Deltadaki Cham, Thai gibi birçok etnik grubun beraber yaşadığı Chau Doc günümüzün en değişik ziyaret noktalarından biri olacak.  My Tho’ya varışımızın ardından Tien Giang’da Asya ve Avrupa mimarisinin karışımı olan Vinh Trang Pagoda’yı görüyoruz.  Teknemize binerek Dragon, Unicorn, Kaplumbağa ve Zümrüt-ü Anka adaları arasındaki turumuza başlıyoruz. Turumuz sırasında Kaplumbağa adasında hindistan cevizinden yapılan sanat eserlerini göreceğiz, ayrıca tropical bir meyve bahçesinde yöreye özgü meyveleri tadacağız. Tekne turumuzun ardından at arabalarımıza binerek yörede üretilen balları tatmak için bir aileye misafir olacağız ayrıca ziyaretimiz sırasında günlük hayatın akışını da anlamaya çalışıyoruz. Bu güzel günün sonunda HCMC’ye dönerek Hanoi’ye uçuyoruz. Konaklama Hanoi (YP)
7. GÜN 01 ŞUBAT PERŞEMBE: HANOİ
Kahvaltımızın ardından Hanoi şehir turumuza başlıyoruz. İlk durağımız ülkeye bağımsızlığını getiren Ho Chi Minh’ın Anıt Mezarı ve Müzesi. 1945’de Bağımsızlık Bildirgesi’ni okuyan Ho Chi Minh’e ait mezar 1973-1975 yılları arasında yaptırılmıştır. Hemen mezarın yan tarafında bu büyük liderin kazıklar üzerindeki evini göreceğiz.  Meydandan ayrılıp Kral Ly Thai To tarafından 1028-1054 tarihlerinde inşa edilen Tek Sütunlu Pagoda’yı göreceğiz. Turumuza edebiyata adanmış Tapınak ve ülkenin 1070 tarihli ilk Üniversitesi ile devam edeceğiz.  Yerel bir lokantada alacağımız öğle yemeğinin ardından Vietnam’da yaşayan etnik gruplar ve onların sanatları hakkında bilgi edinebileceğimiz Etnoloji Müzesi’ni ziyaret edeceğiz. Hoan Kiem Gölü, eski başkentin merkezindeki bu doğal alanda dinleniyoruz ve göl üzerindeki adaya 13. yüzyılda yapılan Ngoc Son Tapınağı’nı ziyaret ediyoruz. Günün sonunda Eski Şehrin etrafında günlük hayatı görmek için Vietnam’a özgü üç tekerlekli bisikletler ile bir saatlik tur yapıyoruz. Turumuzun ardından Türkiye’ye dönmek için havaalanına hareket ediyoruz. Konaklama Hanoi (OK)
7.GÜN 02 ŞUBAT CUMA: HANOİ / MAİ CHAU
 Erken sabah kahvaltısının ardından Thai etnik grubunun yaşadığı Mai Chau Bölgesi’ne doğru hareket ediyoruz. Hanoi’den yaklaşık 40 km uzaklıktaki Duong Lam Köyü günümüzün ilk durağı;  MS 8. yüzyılda kurulduğu sanılan köyde, yaklaşık 400 yıl önce inşa edilen evlerin arasında dolaşıyoruz ve Mia Pagoda ziyaretimizin ardından Muongların yaşadığı Mai Chau’ya ulaşıyoruz. Otelimizde biraz dinlendikten sonra çevreyi biraz daha iyi anlamak, insanların yaşamını görmek için yürüyüş turumuza çıkıyoruz. Konaklama Mai Chau. (OK)
8. GÜN 03 ŞUBAT CUMARTESİ: MAİ CHAU / NİNH BİNH / HOA LU / TAM COC / JADE CAVE
 Sabah kahvaltımızın ardından karadaki Halong Bay olarak bilinen Ninh Binh’e hareket etmek üzere yola çıkıyoruz. Ülkenin en güzel bölgelerinden biri olan Ninh Binh’e ulaşmamızın ardından Dinh ve Le Hanedanları başkenti olan MS 10 tarihli Hoa Lua’yı geziyoruz. Hua Lua kazı alanını ziyaretimizin ardından ‘sampan’ denen sallarımız ile yapacağımız nehir turumuza başlayacağız. Turumuz sırasında bu karstik bölgenin en güzel yerlerini göreceğiz ve Hang Hai, Hang Ca, Hang Ba Mağaralarını ziyaret edeceğiz. Sal turumuzun ardından bisikletlerimizle Zümrüt Mağarası’na gideceğiz. Yorucu günün sonunda konaklama Ninh Binh. (OK)

9. GÜN 04 ŞUBAT PAZAR: HALONG BAY KÖRFEZİ
 Sabah kahvaltımızın ardından Halong Körfezi’ne hareket ediyoruz. Yaklaşık 4 saatlik yolculuğumuzun ardından turumuzu yapacağımız gemimize çıkıyoruz. Hoş geldiniz içeceğimizi aldıktan sonra körfezin inanılmaz güzelliğini seyrederek zaman geçiriyoruz. Öğle yemeğimizi gemimiz Bai Tu Long Bay’de seyir halindeyken izliyoruz. Mua Hoa’ya ulaştığımızda isteyenler körfezin sularında yüzebilirler. Konaklama Bai Tu Long (TP)

10. GÜN 05 ŞUBAT PAZARTESİ: HALONG BAY KÖRFEZİ / HANOİ / İSTANBUL
Şafakla beraber isteyenler güvertede Tai Chi öğreniyoruz. Kahvaltımızın ardından Sung Sot Mağarası turuna katılıyoruz. Tekneye dönüşümüz ile birlikte körfezdeki turumuzun dönüşüne geçiyoruz ve Tuan Chau rıhtımına ulaşmadan Hoa Cuong’a (yüzen köy) gidiyoruz. Teknede alacağımız öğle yemeğimizin ardından rıhtıma çıkıyor ve Hanoi’ye doğru dönüşe geçiyoruz.  Akşam yemeğimizin ardından Emirates Havayolları EK 395 sefer sayılı uçak ile 00:40’da Hanoi’den kalkıp, Doha üzerinden İstanbul’a dönüyoruz.  (YP)
TURA DAHİL SERVİSLER
İstanbul havaalanı servisleri
Bankong-Siem Reap, Siem Reap-Saigon, Saigon-Hanoi Uçuşları (olabilecek fiyat artışları yansıtılacaktır)
Türk tur lideri
İngilizce rehberlik
Yurtdışı havaalanı transferleri
Programda belirtilen örenlerin giriş ücretleri
Bankong Chao Phraya nehrinde tekne turu
Halong körfezinde lüks gemi ile tur
Programda belirtilen 3 öğle ve 1 akşam yemeği
Programda belirtilen 4* ve 5* otellerde oda kahvaltı konaklama
Katılımcı sayısına göre araç
Yerel rehber ve kaptan tipleri
Otel tipleri
Tur bilgilendirme dosyası ve haritalar
TURDAN HARİÇ SERVİSLER
Uluslar arası uçuşlar
Yurtdışı çıkış harcı
Vize ücretleri
Restoran tipleri
Belirtilenler dışında öğle ve akşam yemekleri
Alkollü, alkolsüz içecekler
Programa dahil olmayan ören girişleri
VİZELER
Tayland:
Vize yoktur
Kamboçya:
Normal ve yeşil pasaportlar içinde vize gerekli; 2 adet vesikalık fotoğraf ve 30 USD karşılığında Kamboçya Havaalanı’nda vize alınacaktır.
Vietnam:
Normal pasaport vize gerekli
Yeşil pasaport vize gereksiz
ÖNEMLİ
**** Halong Bay tekne turu hava şartlarına bağlıdır. Şartların izin vermemesi durumunda konaklama otelde yapılacak. Halong Bay turu günübirlik tur yapan küçük tur tekneleri ile gerçekleştirilmeye çalışılacaktır.
**** Bankong-Siem Reap, Siem Reap-Saigon, Saigon-Hanoi Uçuşlarındaki fiyat en düşük ücretten hesaplanmıştır tur kesinleştirme sırasında oluşacak artışlar ücrete yansıtılacaktır.