2 Nisan 2019 Salı

HİNDİSTAN: KUTSAL İNEK

HİNDİSTAN
Birbirinden farklı halkların, renklerin ve garipliklerin ülkesi Hindistan. Yaşayan 438 dil ile tüm farklılıklarını günümüze taşıyan bu büyük ülke kapılarını bize açıyor. Başkent Delhi, anıtları ve rengi ile etkileyici Jaipur, Taj Mahal aşkın ve gücün simgesi, Kharojuha bir başka dünya ve Varanasi yaşayan din. Çarşılar, zenginlik ve fakirlik herşey bir arada; HİNDİSTAN!!!!
Gün 1 :  İstanbul / Delhi :
………sefer sayılı Türk Havayolları uçağı ile saat ………’de Atatürk Havalimanı’ndan Delhi için hareket ediyoruz. Geceleme uçakta
Gün 2:  Delhi
Saat sabah ……’de Delhi’ye varışımızın ardından rehberimiz ve aracımız ile buluşup kahvaltımızı alacağımız yere gidiyoruz. Kahvaltımızın ardından Hindistan’daki üçüncü büyük din olan Sihklerin Bangla Sahib Sikh Tapınağı’na gidip bu dini yakından tanımaya çalışacağız. Tapınak ziyaretimizin ardından Lutyen’in Delhi’si olarak bilinen Yeni Delhi’ye gidiyoruz. Burada 1199 tarihli Qutub Minaresi’niSavaş Takı’nıParlemento Binası’nı ve şehir merkezini görüyoruz. Konaklama Delhi (YP)
Gün 3: Delhi / Jaipur
Kahvaltımızın ardından Delhi’den 265 km uzaklıktaki jaipur’a hareket ediyoruz. Otelimize yerleşip biraz dinlendikten sonra jaipur sokaklarını ve pazarlarını keşfetmek için çıkıyoruz. Gün sonunda şehrin en güzel tapınaklarından biri olan Birla Tapınağı’na gidiyoruz. Konaklama Jaipur (YP)
Gün 4 : Jaipur
Kahvaltımızın ardından ilk hedefimiz şehirden 11 km kadar uzaktaki Amber Kalesi. 1728’e kadar bölgenin başkentliğini yapan kaleye filler ile çıkıyoruz (fillerin uygun olmaması durumunda jeepler ile). Kalede görülmesi gereken en önemli nokta  Sheesh Mahal denilen ‘Aynalar Salonu.’ Kale ziyaretimizin ardından ‘Pembe Şehir’ olarak bilinen Jaipur’a dönüyoruz. Hindu şehir planlama anlayışına gore inşa edilen şehrin pembe rengi ‘hoş geldiniz anlamında. 1853’de Prince Albert için boyanan kentte hala pembe renk geleneği devam ettiriliyor. Şehir turumuzda Jaipur Mihracesi’nin yaşadığı Şehir Sarayı’nı ve onun müzeye dönüştürülmüş kısmını göreceğiz. Sarayın özellikle minyatür resim, el yazmaları ve kostum kolleksiyonu bizi çok etkileyecek. Saray yakınında Gözlem Kulesi, Jantar Mantar; kule Raja Jai Singh tarafından 18. yüzyıl içinde yaptırılmıştır. Jantar Mantar ziyaretimizin ardından aslında Şehir Sarayı’nın parçası olan Hawa Mahal’a ‘Rüzgarın Sarayı’na’ gidiyoruz. Beş katlı, 1000 fazla penceresi olan ve eşşiz bir görünüşe sahip, Hawa Mahal’ı dışardan görüyoruz. Konaklama Jaipur (YP)
Gün 5: Jaipur / Agra
Kahvaltımızın ardından turumuzun en önemli yerlerinden olan 225 km uzaklıktaki Agra’ya hareket ediyoruz. Agra’ya varışımızın ardından büyük aşkın  günümüze ulaşan simgesi  Taj Mahal. Türk Babür İmparatorluğu’nun başkenti Agra’da Cihan Şah’ın karısı için yaptırtığı Taj Mahal ziyaretimizin ardından Agra Kalesi’ne yöneliyoruz. Ziyaretlerimizin ardından otelimize gidiyoruz. Konaklama Agra (YP)
Gün 6: Agra / Jhansi / Orchha / Khajuraho
Hindistan’da trene biniyoruz; Agra’dan 08:20’de bindiğimiz trenimiz yaklaşık 2,5 saatlik tren seyahatimizin ardından 11:00’de Jhansi’ye ulaşıyor. Jhansi’de rehberimiz ve aracımız ile buluşmamızın ardından Orchha’ya hareket ediyoruz. Günümüzde küçük bir kasaba olan Orccha aslında Bundela yöneticileri için 17th yüzyıl içinde Hind ve İslam sanatının karışımı olarak inşa edilmiş bir kale şehirdir. Orchha’yı gördükten sonra Khajuraho’ya hareket ediyoruz. Şehre varışımızın ardından otelimize yerleşiyoruz. Konaklama Khajuraho (YP)
Gün 7: Khajuraho / Varanasi
Kahvaltımızın ardından Khajuraho ziyaretimize başlıyoruz. Şehirdeki tapınaklar Chandela kralları tarafından 950 – 1050 yılları arasında inşa edilmiştir. İnşa edilen 85 tapınağın 25 tanesi günümüze ulaşmıştır. Bu tapınakların içinde Lakshmana en erken ve iyi korunmuş olanıdır. Tanrı Şiva’ya adanmış olan Kandariya Mahadeva Tapınağı her yıl yapılan dans festivaline ev sahipliği yapmaktadır. Tapınakları ziyaret ettikten sonra saat ……’de kalkan …… sefer sayılı Varanasi uçağını yakalamak için havaalanına gidiyoruz.  ………’de Varanasi’ye varışımızın ardından otelimize yerleşiyoruz ve biraz dinlendikten sonra Aarti töreni için dışarıya çıkıyoruz. Konaklama Varanasi (YP)
Gün 8 : 26 Ocak Varanasi / Delhi:
Sabah erken saatlerde Ganj Nehri üzerinde yapacağımız tekne turumuzda ‘Ghat’ ve ölü yakma törenlerini göreceğiz. Tekne turumuzun ardından saat …….’de kalkan …… sefer sayılı Delhi uçağı için havaalanına hareket ediyoruz. ……..’de Delhi’ye varışımızın ardından otelimize yerleşiyoruz.ve kısa dinlenmenin ardından Moğol Babür İmparatorluğu tarafından 17. yüzyılın erken yıllarında Yamuna Nehri kıyısında inşa edilen Eski Delhi’ye hareket ediyoruz. Kırmızı Kale’yi geçtikten sonra ülkedeki en büyük Cami olan Jama Mescidi’ni ziyaret ediyoruz. Jama Mescidi’nin ardından büyük lider Mahatma Gandi’nin yakıldığı alana gidiyoruz. Konaklama Delhi (YP)
Gün 9: Delhi / İstanbul
Erken kahvaltımızın ardından 717 sefer sayılı Türk Havayolları uçağı ile saat 06:55’de Delhi Havaalanı’ndan İstanbul’a gitmek için ayrılıyoruz. Saat 11:25’de istanbul’a iniyoruz