29 Mayıs 2018 Salı

TARİH, SANAT, YEMEK, HAYAT, DOĞA = ANTEP

GAZİANTEP

26 Mayıs: GAZİANTEP
İstanbul’dan ………… sefer sayılı uçağımız ile saat ………….. ayrılıyoruz. Varışımızın ardından Antep’in ünlü katmerini, Maraş’ın çöreğini, tarhanasını ve daha bir çok yöresel tadın masada olacağı kahvaltımızın ardından turumuza eski Antep mimarisini yansıtan güzel evlerin sahipliğini yaptığı Cam ve Mutfak Müzeleri ile başlıyoruz. Müzelerden sonra Roma Dönemi’nden itibaren şehrin merkezi olan kalenin eteklerinden çarıkçıların, bakırcıların, sedefçilerin çalışırken çıkardıkları sesleri duyabileceğimiz eski Antep’in içinde yürürken bir sedef ustasından hala yaşatılmaya çalışılan bu çok eski gelenek hakkında bilgi alıyoruz. Bakırcılar Çarşı’nın ardından Tahmis Kahve’de isteyenler menengiç kahvesinin tadına bakıyorlar. Yürüyüşümüzün ardından Dünya’nın en büyük mozaik müzelerinden biri olan Zeugma Müzesi’ni ziyaret ediyoruz.
Antep yemeklerini tadacağımız öğle yemeğimizin ardından Antep mimarisinin onarılmış en güzel örneklerinin bulunduğu Bey Mahallesi’ndeki yürüyüşümüze başlıyoruz. Yürüyüşümüzün ardından aslında kilise olan Fethiye Cami’sini ziyaret ediyoruz. Gün sonunda otelimize dönüyoruz.
27 MAYIS: ANTEP / İSTANBUL
Kahvaltımızın ardından Halfeti’ye doğru yola çıkacağız. Yolumuzun üzerinde artık Dünya’da neredeyse sadece Fas ve Birecik’te görülen Kelaynak İstasyonu’nu ziyaret ediyoruz. Ziyaretimizin ardından Fırat’ın kıyısından devam ederek Halfeti’ye ulaşacağız. Buradan başlayacağımız tekne turumuzda Birecik Barajı’nın suları altında kalan Eski Halfeti’yi ve suyun ortasındaki kayalığının üzerinde hiçbir zaman alınamaz gibi yükselen Rum Kale’yi göreceğiz. Tekne turumuzun ardından su kenarında isteyenlerin Halfeti’nin ünlü balığının tadına bakabilecekleri öğle yemeğimizi alıyoruz ve yorgunluk çayımızı içtikten Antep Havaalanı’na dönüyoruz ………… sefer sayılı uçağımız ile saat ………….. Antep’den ayrılıyoruz..