29 Ocak 2018 Pazartesi

GAZİANTEP-NEMRUT

TARİH, SANAT, YEMEK, HAYAT, DOĞA ANTEP ve NEMRUT DAĞI ÇEVRESİ
19 Mayıs: GAZİANTEP / ADIYAMAN
İstanbul’dan ………… sefer sayılı uçağımız ile saat ………….. İstanbul’dan ayrılıyoruz. Varışımızın ardından Antep’in ünlü katmerini, Maraş’ın çöreğini, tarhanasını ve daha bir çok yöresel tadın olacağı kahvaltımızın ardından turumuza eski Antep mimarisini yansıtan güzel bir evin sahipliğini yaptığı Cam Müzesi ile başlıyoruz. Müzenin ardından Roma döneminden itibaren şehrin merkezi olan kalenin eteklerinden çarıkçıların, bakırcıların, sedefçilerin çalışırken çıkardıkları sesleri duyabileceğimiz eski Antep’in içinde yürürken bir sedef ustasından hala yaşatılmaya çalışılan bu çok eski gelenek hakkında bilgi alıyoruz. Bakırcılar Çarşı’nın ardından Tahmis Kahve’de isteyenler menengiç kahvesinin tadına bakıyorlar. Yürüyüşümüzün ardından Dünyanın en
büyük mozaik müzelerinden biri olan Zeugma Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Antep’de alacağımız öğle yemeğinin ardından Halfeti’ye doğru yola çıkacağız. Yolumuzun üzerinde artık Dünya’da neredeyse sadece Fas ve Birecik’te görülen Kelaynak İstasyonu’nu ziyaret ediyoruz. Fırat’ın kıyısından devam ederek Halfeti’ye ulaşacağız. Buradan başlayacağımız tekne turumuzda Birecik Barajı’nın suları altında kalan Eski Halfeti’yi ve suyun ortasındaki kayalığının üzerinde hiçbir zaman alınamaz gibi yükselen Rum Kale’yi göreceğiz. Tekne turumuzun ardından yorgunluk çayımızı içiyoruz ve geceyi geçireceğimiz Adıyaman veya Kahta’ya doğru hareket ediyoruz.
20 MAYIS: ADIYAMAN
Güneşin doğuşunu seyretmek isteyenler ile çok erken uyanıp Nemrut Dağı’na hareket ediyoruz. Dağı hemen yakınındaki İstasyonda ihtiyaçlarımızı giderdikten sonra yürüyüşümüze başlayacağımız noktaya hareket ediyoruz. Yaklaşık 1,5 km’lik yürüyüşümüzün ardından Dünya’da güneşin en güzel doğduğu yerlerden biri olan Nemrut’un Doğu Terası’na ulaşıyoruz. Doğuşu izledikten sonra Doğu ve Batı Terasları ziyaret ediyoruz. Nemrut’u ziyaretimizin ardından kahvaltı ve biraz dinlenmek için otelimize dönüyoruz. Günümüzün ikinci kısmında Kommenege Krallığı’nın kadın üyelerinin gömülü olduğu Karakuş Tümülüsü’nü ziyaret ediyoruz. Nemrut Dağı ile karşılıklı duran tümülüsün ardından Anadolu’nun en güzel coğrafyalarından birini izleyerek MS 2. yüzyıl tarihli Cendere Köprüsü’ne geleceğiz. Dar vadinin içinden çıkan suyun üzerindeki tek kemerli köprüyü yürüyerek geçtikten sonra hemen oradaki kahvehanede çayımızı yudumlayacağız.  Adıyaman’da alacağımız öğle yemeğimizin ardından merkeze çok yakın olan Pirun kentine gidiyoruz. Kommenege Devleti’nin beş önemli kentinden biri olan Pirun’da Roma çeşmesini ve özellikle Helenistik Döneme ait kaya mezarlarını göreceğiz. Pirun’dan ayrılarak Urfa’ya doğru devam edeceğiz yolumuzun üzerinde Roma Dönemi’ne ait Turuş Kaya Mezarlarını ziyaret edeceğiz. Günümüzün son durağı dünyanın en büyük barajlarından biri olan Atatürk Barajı, seyir terasında alacağımız yorgunluk çayımızın ardından Urfa Havaalanı’na hareket edeceğiz.
FİYATA DAHİL SERVİSLER
4* Otelde Oda kahvaltı konaklama (Adıyaman veya Kahta)
Halfeti tekne turu
Programdaki tüm ören yerlerine giriş ücreti
Tur boyunca klimalı araç
Rehber, kaptan ve araç masrafları
Bölge haritası
Kaptan Tipleri
Araçta su
FİYATA DAHİL OLMAYAN SERVİSLER
Gaziantep geliş, Urfa Dönüş uçakları
Öğle ve akşam yemekleri
Yemeklerde alınacak her türlü içecek