10 Mart 2017 Cuma

TOUR TO AZORES ISLANDS

AZORLAR MAVİNİN ORTASINDAKİ YEŞİL CENNET

Gidiyoruz, Atlas Okyanus’unun ortasındaki dünya güzeli Azor Takım Adaları’na. Portekiz’den yaklaşık 1500 km uzaklıktaki volkanik adaların her biri ayrı bir doğal güzelliği sahip; soğumuş lavların oluşturduğu okyanus kıyısındaki doğal havuzlar, kraterler, hala buhar çıkan lav bacaları, şelaleler.

Doğanın yanı sıra 19. yüzyılın koloni mimarisini hala koruyan küçük köylerin, kasabaların sokaklarında yürüyeceğiz. Ve gün sonu yorgunluğumuzu alan okyanusa bakarak balık ve şarap, ertesi gün için.

Gidiyoruz…………..

30 Ağustos Çarşamba: İstanbul / Lizbon (Şehir Turu) / Terceira Adası

Gezimizin başlangıç noktası Atatürk Havaalanı’nda buluşuyoruz ve THY’nın 1759 sefer sayılı uçağı ile saat 11:50’de Lizbon’a uçuyoruz. Lizbon’a 14:50’de varışımızın ardından havaalanında bizi saat 19:00’da Terceira Adası’na götürecek olan S4173 sefer sayılı uçağımıza biniyoruz. 20:35’de Terceira Adası’nın Lajes Havaalanı’na iniyoruz ve havaalanında aracımız ile buluşup hemen Angra do Heroismo şehri dışındaki küçük bir koydaki otelimize hareket ediyoruz.

31 Ağustos Perşembe: Terceira
Terceira Monte Brasil Tepesi üzerindeki Sao Joao Batista Kalesi’nden başlıyoruz. Angra şehrine bakan aynı zamanda en güzel manzara noktalarından biri olan bu büyük İspanyol Kalesi’ni geçip ormanın içinde yürürken gene değişik ve etkileyici fotoğraf noktalarında duruyoruz. Orman yürüyüşümüzün ardından aracımıza biniyoruz; hedefimiz olan Cume Tepesi üzerindeki adadaki en büyük calderayı, çayırları ve manzarayı görmeye giderken Baia da Salga, Vila de Sa Sebastio gibi köyleri ve Lajes askeri üssünü geçeceğiz. Bu inanılmaz güzellikteki ziyaretimizin ardından Dünya’nın merkezine iniyoruz Algar do Carvao Volkan Bacası. Öğle yemeğimizin ardından adanın bir başka çok ilginç yeri Natal Mağarası, lavların boşalması ile oluşan 697 m’li mağara bize yeryüzünün değişik bir şeklini daha gösterecek. Mağara ziyaretimizin ardından Boscoitos Bölgesi’ndeki, volkanik siyah bazalt kayalarının arasındaki doğal  havuzlar yüzeceğiz.   Boscoitos’un ardından bölgede yetişen üzümlerden yapılan şarapları tatmaya ve şarabın ayrılmaz arkadaşı peynirin nasıl yapıldığını görmek için bir aileyi ziyaret ediyoruz. Bu uzun ve yorucu günü ardından otelimize dönüyoruz.

01 Eylül Cuma: Terceira Adası – Pico Adası

Akşamdan topladığımız bavullarımız ile otelimizden çıkarak Terceira Havaalanı’na gidiyoruz. SP620 sefer sayılı uçağımız saat 10:00’da ayrılıyor ve çok kısa bir uçuşun ardından saat 10:30’da Pico Adası’na iniyoruz. Adaya ismini veren 2351 m’lik Pico Dağı Portekiz’in en yüksek dağıdır. Havaalanında rehberimizle buluştuktan hemen sonra kuzeye dönüp lavların oluşturduğu bacaları, mağaraları ve belkide Azorlar’a özgü akbabayı göreceğimiz Arcos do Cachorro’ya gideceğiz. Arcos do Cachorro’da denizin sesini dinledikten sonra binlerce yıl öncesinin volkanik patlamalarının izlerini göreceğimiz Misterio’ya doğru hareket ediyoruz. Öğle yemeğimizin ardından gideceğimiz S. Rouge’den itibaren adaya özgü sedir ve defne ağaçlarını görüyoruz.  Adanın önemli ürünlerinden olan üzümün volkanik bazalt taşlarının arkasına oluşturulan ve Unesco Listesi’ne giren teraslarda nasıl yetiştirildiğini öğreniyoruz.  Denizlerin ve Dünya’nın en büyük hayvanları balinaların nasıl avlandığının anlatıldığı ve kullanılan aletlerin sergilendiği Balina Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Günümüzün sonunda Madalena’daki otelimize gidiyoruz.

02 Eylül Cumartesi: Pico Adası / Sao Jorge Adası / Faial Adası (Horta)

Günümüzü Sao Jorge Adası’nda geçireceğiz, Pico’daki otelimizden Madalena feribot iskelesine gidiyoruz ve saat 08:30’da bizi Sao Jorge Velas iskelesine götürecek olan feribotumuza biniyoruz. Adaya varışımızın ardından rehberimizle buluşarak önce şehir merkezini ziyaret ediyoruz. Merkezden ayrılarak adanın batısına, en güzel manzara noktalarından biri olan Ponta Dos Rosais’e gidiyoruz. Manzaranın yanı sıra Orman Park’ı ziyaret ediyoruz ve kuzeye dönerek erozyon nedeni ile neredeyse deniz seviyesi ile eşit hale gelen ve kendine özgü bitki ve iklim oluşturan FaJas’a ilerliyoruz.  Burada Faja do Ouvidor ve Faja dos Cubres’de dik yamaçların kayması ile karada ve denizde oluşan inanılmaz güzellikteki coğrafyayı göreceğiz. Sabah gördüğümüz bu güzel yerlerden sonra öğle yemeğimizi alacağımız Calheta’ya gidiyoruz. Yemeğimizin ardından Manadas’da 18. Yy,’da barok tarzda inşa edilmiş olan Azize Barbara Kilisesi ziyaret ediyoruz. Azize Barbara’dan Urzelina’ya dönüyoruz 1808’deki büyük patlamada lavlara gömülen ve bugün sadece çan kulesi gözüken kilisenin fotoğraflarını çekiyoruz. Gün sonunda Velas’a dönüyoruz ve 20:30’da kalkacak feribotumuza binip, 22:30’da Faial Adası’nda oluyoruz. Konaklama Faial Adası

03 Eylül Pazar: Faial Adası (Horta) / Sao Miguel Adası (Ponta Delgada)

Turumuza Horta şehrinin ve Azor Adaları’nın tek uluslararası marinasının yanından geçerek başlıyoruz ve tüm şehri gören Espalamaca’ya çıkıyoruz. Bu güzel fotoğraf noktasından sonra Largo jaime Melo’dan geçerek adanın ortasındaki büyük kratere ulaşıyoruz.
 Kraterin fotoğrafını çekip, bitki örtüsü hakkında bilgi aldıktan Capelinhos Volkanı’na gidiyoruz. Volkan Araştırma Merkezi’nde bölgenin ve volkanın oluşumu ile ilgili belgeseli izliyoruz. Tüm bu ziyaretlerimizin ardından öğle yemeğimizi alıyoruz ve Horta’ya dönüyoruz. Zamanın izin vermesi durumunda saat 17:35’deki uçağımıza kadar Horta’da zaman geçiriyoruz. Gene kısa bir uçuşun ardından 19:15’de Sao Miquel Adası’ndaki başkent Ponta Delgada’da ulaşıyoruz. Havaalanından otelimize hareket ediyoruz. Konaklama Sao Miguel

04 Eylül Pazartesi: Sao Miguel Adası (Ponta Delgada)

Turumuza Azor’a özgü ananası ve bu ananastan üretilen likörü tadarak başlıyoruz. Lezzetli ananasların ardından batıya dönerek Pico De Carvaos’da adanın en dar ve en yakın zamanda oluşmuş toprak parçasını göreceğiz. Bu harika manzara noktasından sonra Mavi ve Yeşil Gölleri fotoğraflayabileceğimiz Vista Do Rei’ye ulaşıyoruz. Gölleri ardımızda bıraktıktan sonra kraterin üstündeki inanılmaz güzellikteki Santiago Gölü’nün fotoğrafını çekmek için bir kez daha duruyoruz. Öğle yemeğimizi Sete Cidades kasabasında alıyoruz ve yemeğimizin ardından kasabada kısa bir tur yapıyoruz.  Günümüzün ikinci yarısındaki ilk hedefimiz balina avcılarının kasabası olan Capelas. Capelas’ın hemen ardından kuzey kıyılarını görmemizi sağlayacak Pedras Negras fotoğraf noktasında duruyoruz. Ribiare Grande’den geçip Dünya’nın en güzel şelalelerinden biri olan Cadeira Velha’da yüzüyoruz.  Yüzülen şelale listemize Cadeira Velha’yı ekledikten sonra adı Ateş Lagünü anlamındaki Lagoa do Fogo’ya gidiyoruz bu inanılmaz güzellikteki lagünün ardından adanın kuzeyini bir başka açıdan görebileceğimiz Pico De Barrosa fotoğraf noktasına çıkarak günü sonlandırıyoruz. Konaklama Sao Miguel Adası

05 Eylül Salı: Ponta Degada

Sabah otelden ayrıldıktan sonra ilk hedefimiz adanın ilk başkenti Vila Franca do Campo, bu eski başkentte reçetesi bir rahibeye ait Qejida da Vila’yı (bir tür peynirli kek) tadacağız. Kekimizi yiyip enerji depoladıktan sonra buharların çıktığı birçok bacanın olduğu Furnas Vadisi’ne gidiyoruz.   Furnas’da 18. Yy’da oluşturulan Terra Nostra Botanik Bahçesi’ni ziyaret ediyoruz. Öğle yemeğimiz bu bacaların içinde pişirilen yöreye özgü bir yemek olacak. Öğle yemeğimizin ardından tüm Furnas Vadisi’ni görebileceğimiz Pico De Ferros’a çıkıyoruz. Pico De Ferros’un ardından Gorreana’ya çay bahçelerine, çay üretim tesislerine gidiyoruz ve burada bizim için hazırlanan çayları içiyoruz. Biraz dinlendikten sonra adanın kuzey kesimini görebileceğimiz Santa Irina Tepesi’ne ve ardından şehir merkezine gidiyoruz. Merkezde 18. Yy sao Pedro Kilisesi’ni ve Portas do Mar’ı görüyoruz. Şehir turumuzun ardından otelimize dönüyoruz.

06 Eylül Çarşamba:  Ponta Delgada / Lizbon / İstanbul

Otelimizdeki erken kahvaltının ardından Lizbon’a uçmak için Ponta Delga havaalanı’na geliyoruz. Saat 08:00’deki uçağımıza binerek Portekiz’in başkenti Lizbon’a uçuyoruz. Saat 11:00’de indiğimiz havalaanında biraz bekledikten sonra THY’nın 1760 sefer sayılı uçağı ile 15:45’de İstanbul’a uçuyoruz.

SERVİSLER

İstanbul havaalanı transferleri
Türk tur lideri
İngilizce rehberlik
Adı verilen otellerde oda kahvaltı konaklama
Programdaki tüm öğle yemekleri
Programda verilen örenlere ve müzelere giriş ücretleri
Programdaki tüm feribot ücretleri
Grubun sayısına göre klimalı minibüs
Rehberin ve sürücünün tüm masrafları
Aracın park vs gibi tüm masrafları
Lizbon – Terceira, Terceira – Piko uçuşları
Faial – Ponte Delgada, Ponte Delgada – Lizbon uçuşları
Rehber, kaptan ve otel tipleri