21 Temmuz 2024 Pazar

Vahşet buradan başladı
Burada kahpece vuruldu Türkler
Burada Doksan yaşını unutup
Tığ gibi bir delikanlı olduğuna
İnandı Mehmet Emin

Titrek ve buruşuk elleriyle
Sarıldı mavzerine
İçinde sonsuz bir iman vardı
Doksan yılı görmüş gözlerinde

Kendi toprakları üzerinde
Çocuklarıyla, torunlarıyla
Geçmişleriyle, yarınlarıyla
Kim bilir belki de ölmeyecekti
Fakat bilmiyordu Mehmet Emin
Saldıranlar birer kudurmuş köpekti
Yanına yaklaştılar
Ve şaştılar ölmediğine
Baktı... Baktı...
Ve gelenleri kendisi gibi
Birer insan sandı Mehmet Emin

XXXXX

Bu onun son aldanışı oldu
Üzerine tenekelerle gaz dökülürken
Birden anladı gerçeği ve sustu
Yumdu asırlık gözlerini

Türk Bayrağını diktiler
Unuttu yakıldığını
Unuttu öldüğünü
Ve gördü asırlık gözleri o günü
Yıllarca sonra
Uyanılmaz sanılan bir uykudan
Uyandı Mehmet Emin

Ümit Yaşar OĞUZCAN

9 Temmuz 2024 Salı

IRAK

GÜN 1: İSTANBUL - BAĞDAT
İstanbul’dan saat…………. kalkan ………….. sefer sayılı uçağımız ile saat……..’da Bağdat’a iniyoruz. Vize işlemlerimizin ardından rehberimiz ve aracımız ile buluşup turumuza başlıyoruz. Günümüzün ilk ziyareti 1958 yılında düzenlenen ve ülkenin en büyük meydanı olan Bağımsızlık Meydanı ve sonrasında Firdevs Meydanı. Yerel bir lokantada alacağımız öğle yemeğinin ardından bölgenin 7.000 yıllık tarihini gözlerimizin önüne seren muhteşem eserler ile dolu Bağdat Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Günümüzü başkentin ünlü caddesi Mutanabi’ye gidip yorgunluk kahvesi ile sonlandırıyoruz. Gün sonu otelimize dönüyoruz konaklama Bağdat.

GÜN 2: BAĞDAT
Kahvaltının ardından Bağdat Şehitler Anıtı’na ve Haydar Han Camisi’ne gidiyoruz. Bu ziyaretler sonrası 13. yüzyılda inşa edilmiş olan Mustansiriya Medresesi’ni görüyoruz. Yüzlerce yıl İslam eğitiminin merkezi olan medreseden başkentin kuzeyindeki İmam Kadhim kutsal alanına gidiyoruz.  Tüm bu ziyaretlerimizin ardından sanatı, işçiliği görebileceğimiz Al-Safareen Çarşısı’na gidiyoruz. Çarşıdaki serbest zamanın ardından otelimize dönüyoruz. Konaklama Bağdat

GÜN 3: BAĞDAT - BABYLON - KARBALA
Kahvaltımızın ardından otelimizden Kerbela için ayrılıyoruz. Günümüzün ilk hedefi tüm tarih severlerin görmek istediği Babylon kenti. Tarihin her sayfasında adı olan bu kentin caddelerinde yürüyeceğiz. Büyük İskenderi, Kral Nebuchadrezzar’ı ve Asur saraylarına benzeyen bir saray yaptıran Saddam Hüseyin’i hatırlayacağız. Kenti gezdikten sonra günümüzde müze olarak kullanan Saddam Hüseyin Sarayı’nı ziyaret edeceğiz. Ünlü Babylon’dan ayrılıp Müslümanlar için dünyadaki en önemli yerlerden biri olan, Hz. Muhammed’in torunu Hz. Hüseyin’in öldürüldüğü Kerbela’yı görüyoruz.  Kerbelayı ziyaret ettikten sonra otelimize gidiyoruz. Konaklama Kerbela.

GÜN 4: KARBALA - NECEF - NASRYİAH
Kahvaltının ardından Kifil’i geçerek kutsal kent Necef’e ulaşıyoruz. Burada Hz. Muhammed’in akrabası, damadı, ilk Müslümanlardan VI. Halife Hz. Ali’nin mezarını görüyoruz. Her yıl binlerce Şii’nin ziyaret ettiği kutsal alandan sonra yakındaki çarşıya gidiyoruz. Çarşıdaki serbest zamanın ardından Mezopotamya’nın bir başka önemli ve ünlü kenti Ur’a devam ediyoruz. Ur bazı kaynaklarda Hz. İbrahim’in doğum yeri olarak geçmektedir. Ur kentindeki en önemli anıt olan Zigguratı görüyoruz. Tanrı Nanna için yapılan bu anıtı ziyaret ettikten sonra Nasriyah kentindeki otelimize gidiyoruz. Konaklama Nasriyah.

GÜN 5: NASRYİAH - BATAKLIKLAR - BAĞDAT
Sabahleyin Arap Bataklıkları denilen bataklık alana gidiyoruz. Burada teknemiz ile tur yapıyoruz. Turumuz sırasında binlerce yıldır bataklıklarda yaşayan ve Ma’dan olarak bilinen Arapların kültürlerini ve yaşamlarını görüyoruz. Mezopotamya Bataklıkları ziyaretimizi gerçekleştirdikten sonra Bağdat’a dönüyoruz. Konaklama Bağdat.

GÜN 6: BAĞDAT – SAMARRA – MUSUL
Erken kahvaltının ardından tarihimizde önemli bir yer tutan Musul’a hareket ediyoruz.
Yolumuzun üzerinde Unesco listesindeki Samarra Ulu Camisi’ni görüyoruz. Abbasiler Dönemi içinde yaptırılan cami özellikle spiral merdivenli minaresi ile ünlüdür. Ulu Cami’den ayrılmadan yakındaki Abbasi Sarayı’nı da görüyoruz. Samarra’daki ziyaretlerimizden sonra İmam Askeri’nin kutsal alanına gidiyoruz. Burada biraz zaman geçirdikten sonra Musul’a devam ediyoruz. Konaklama Musul

GÜN 7: MUSUL - ERBİL
Günümüze neredeyse tamamı İşid tarafından yıkılan ve eski muhteşem günlerine dönmeye çalışan Musul Müzesi ile başlıyoruz.  Müzeden sonraki ziyaret noktamız eğik minaresi ile ünlü Musul Ulu Cami. Selçuklu atabeklerinden Nureddin Zengi tarafından 12. yüzyıl içinde yaptırılan cami Irak’taki önemli Selçuklu eserlerinden biri sayılmaktadır.  Dünya’daki en eski manastırlardan sayılan, Musul’un 20 km dışındaki Ortodoks Mar Mattai Manastırı’na gidiyoruz. Manastır ziyaretimizin ardından Kuzey Irak’ın en hızlı gelişen kentlerinden biri olan Erbil’e gidiyoruz. Konaklama Erbil.

GÜN 8: ERBİL - DOHUK
Dünyada en uzun süre iskân edilen kentlerden biridir Erbil. Kentin ortasındaki Erbil Kalesi hakkındaki en eski bilgiler 5.000 yıllık Ebla Tabletleri’nde bulunuyor. Erbil’in eski yerleşimini çevreleyen ve hala içinde yerleşim olan kale 2014 yılında Unesco listesine girmiştir. Kentin her tarafından görülen Jalil Khayat Cami 2005-2007 yılları arasında inşa edilmiştir. Genellikle Sünni Müslümanların kullandığı cami İstanbul Sultanahmet Cami’nden ilham alınarak inşa edilmiştir. Erbil’den ayrılıp Dohuk’a ulaştığımızda Günümüzün son ziyareti 1381 tarihli Ulu (Akre) Cami’yi ziyaret sonrası Otelimize dönüyoruz. Konaklama Dohuk.

GÜN 9: DOHUK - LALEŞ - DOHUK
Sabah erkenden Dünya’nın en eski kentlerinden biri olan ve yerleşim yeri çok dikkat çekici olan Amadiya’ya gidiyoruz. Tarihi Asur’a kadar uzanan kent şimdiki yerine Atabeg İmadeddin Zengi tarafından kurulmuştur. Selçuklu ve Osmanlı eserleri ile dolu bu küçük yerleşimin sokaklarında biraz yürüdükten sonra Ezidiler‘in kutsal günü Carsembe Sor (Kırmızı Çarşamba, Yeni Yıl) törenlerini izlemek için kutsal kent Laleş’e gidiyoruz. Günümüzün çok büyük bir kısmını Laleş’te geçiriyoruz. Törenleri izledikten sonra Dohuk’a geri dönüyoruz ve serbest zaman. Konaklama Dohuk.

GÜN 10: DOHUK - ZAKHO - ŞIRNAK
Irak’taki son günümüzün ilk ziyareti Zakho’daki Habur Nehri üzerindeki muhteşem köprü Delal (Pire). İlk kez Romalılar tarafından yapıldığı düşünülen 114 m uzunluğundaki köprü yöre halkı tarafından neredeyse kutsal sayılıyor ve Newruz kutlamalarında önemli bir ziyaret merkezi. Uçak saatimize göre Zakho’dan ayrılıp Şırnak Havaalanı’na gidiyoruz.

SİCİLYA & ETNA

TÜRKİYE-PALERMO

Katanya hava alanına yerel saat ile  ……. ‘da vadıktan sonra  Taormina’ya yönleniyoruz. Muhteşem ve etkileyici manzarası olan kentin tipik dar sokakları ve tarihi binalar Sicilya’nın en güzel yerleri arasındadır. Akabinde  güzel bir sahilde olan şirin balıkçı kasabası olan Cefalù’ya doğru yola çıkıyoruz. Burayı keşfettikten sonra yüzme molası. Öğle yemeği serbest.  Sicilya’nın başkenti olan Palermo’ya varıyoruz.  Fenikeliler tarafından kurulmuş olan şehir halen önemli bir ticari ve kültür merkezidir. Gezimizde Bizans, Norman, Barok ve Arap mimarisinden oluşan tarihi dokudan etkileneceksiniz. Otelimize yerleşme, akşam yemeği serbest. Konaklama

PALERMO ve MONREALE

Kahvaltıdan sonra UNESCO dünya mirası listesinde olan Monreale’ye hareket. Eski kraliyet kenti badem, zeytin yağı ve narenciye ile ünlü. Burada Norman mimarisinin en güzel örneklerinden birini, Katedrali gezİp, ayrica Utanç Meydanı, Sarayı ve Tiyatro Massimo da göreceklerimizin arasındadır. Öğle yemeği serbest. Öğleden sonra Palermo’daki Kapusen keşişlerin katakomplarını ziyaret ediyoruz. 16.-19.y.y. arasında defnedilen ünlüler burada mumyalanmış olarak sergilenmektedir. Akşam yemeği serbest, konaklama.

PALERMO - AGRİGENTO

Sabahtan harika bir deney yaşayacağız- Palermo’nun ünlü antika pazarını gezip, akabinde  Sicilyanın güneyine doğru gidiyoruz. Türk merdivenleri denilen Scala dei Turchi’de öğle ve yüzme molası. Akabinde Agrigento’ya varıyoruz. Antik dönemde Akdeniz bölgesindeki en büyük şehirlerden biri olan, denizmanzaralı bir plato üzerinde kuruludur ve zengin tarihin dokuları ile dolu olan bir kent. . Otelimize yerleşme, akşam yemeği serbest. Konaklama

TAPINAKLAR VADİSİ – NOTO - SİRACUSA

Kahvaltıdan sonra açık hava müzesi olan Tapınaklar Vadisindeki muhteşem eserlerin arasında ihtişamlı Concordia tapınağını görüyoruz. Muhteşem barok mimarisi ile belki de Sicilya’nın en güzel kentlerden biri olan Noto’ya devam ediyoruz. Gezimiz ve öğle molasından sonra  Siracus’a devam, otelimize yerleşme. Akşam yemeği serbest, Konaklama.

SİRACUSA - KATANYA

Kahvaltıdan sonra Siracusayı yürüyerek keşfediyoruz. 2.700 yıllık bir geçmişi olan kent’te tarih boyunca inşaa edilen eserlerini çoğunlukla koruyabilmiş. Tarihi kent merkezi Ortigia Adasındadır. Daha sonra Yunan ve Roma tiyatrosunu ve bir cennet bahçesini andıran eski taş ocağını görüyoruz. Buradaki büyük mağaraya Diyonisos’un kulağı deniyor. Öğle yemeği serbest. Katanya’ya devam ediyoruz, şehir turundan sonra otel’e yerleşme. Konaklama.

KATANYA (opsiyonlu ETNA turu)

Sabah Etna’ya doğru hareket ediyoruz. 1.925 m yüksekliğinde sönmüş lavaları görüyoruz. Arzu eden teleferikle kraterin yanına çıkabilir (ekstra ücret). Öğleden sonra Catania’da serbest zaman. Konaklama

KATANYA - TÜRKİYE

Kahvaltıdan sonra serbest zaman. Öğleden sonra hava alanına transfer, saat ……’da dönüş uçuşu.

NEPAL & BHUTAN

İSTANBUL - KATMANDU

İstanbul Havaalanı’ndan Türk Havayolları’nın 726 sefer sayılı uçağı ile saat 20:10’da Kathmandu için uçuyoruz. Geceyi uçakta geçiriyoruz.

KATMANDU

07 Nisan sabahı 06:05 civarlarında Katmandu’ya ulaşıyoruz. Vize ve pasaport işlemlerimizi havaalanında tamamladıktan sonra rehberimiz ve aracımız ile buluştuktan sonra turumuza başlıyoruz. Günümüzün ilk durağı Dünya’nın ve ülkenin en büyük Budist tapınağı olan   Boudhanath’ya hareket ediyoruz. Tapınağın çok büyük ve inanılmaz süslü heykeli. Maitreya Buddha’yı da görüyoruz. Yüzlerce yıl bir ticaret alanı olan tapınağın çevresi de en az tapınak kadar ilginç ve zaman geçirilmeye değer.  Ayrıca 1950’den itibaren Tibetli göçmenlerin tapınak çevresine yerleşmesi ile tapınak çevresinin çok daha hızlı gelişmesinin en önemli sebebi olmuştur. Ziyaretlerimizi tamamladıktan Bagmati Nehri kenarındaki Hindu Tapınağı Pashupatinath’ye hareket ediyoruz.  Tarihi MS 4. yüzyıla kadar inen tapınak, Katmandu’nun en eski Budist tapınağı. Sadece Budist olanların girebileceği tapınağı ve çevresindeki pagodaları ve hacıları gördükten sonra çok önemli bir tören olan Aarati’yi seyrediyoruz. Uzun ve yorucu bir günün sonunda otelimize dönüyoruz. Katmandu Barahi Otel

Kahvaltımızın ardından Katmandu şehri meydanına iniyoruz. Meydanı çevreleyen binalar, satıcılar, tezgahtaki yerel eşyalar biraz olsun şehir hakkında bize bilgi veriyor.  Meydandan sonra ‘Sanat ve Bin Altın Çatılı’ şehir olarak bilinen Patan’a hareket ediyoruz. Dar caddelere sıralanmış tuğladan evler, ahşap balkonları, metal süsleri ile inanılmaz bir görüntüye sahipler. Yollarda ve tapınak yakınlarında zanaatkarların bakırdan, demirden yaptıkları eserleri göreceğiz. Bugün şehrin içinde kalan ama İmparator Ashoka döneminde, günümüzden 250 yıl önce şehrin dört ana noktasına dikilen Stupalar şehri tanımlıyordu. Öğleden sonra ise isminin anlamı ‘kendi kendine var’ ama ‘Maymun Tapınağı’ olarak bilinen Swoyambhunath Tapınağı’na gidiyoruz. Hem tapınağı ziyaret ediyoruz hem de aşağıdaki inanılmaz güzellikteki vadinin manzarasını seyrediyoruz. Tapınağı ziyaretimizin ardından otelimize dönüyoruz. Katmandu Barahi Otel

KATMANDU - BUTAN - PARO - THIMPHU

Otelde aldığımız sabah kahvaltımızın ardından Bhutan’a uçmak için havaalanına hareket ediyoruz.  Paro Havaalanı’nda aracımız ve rehberimiz ile buluştuktan sonra Thimbu’ya hareket ediyoruz.  Yolumuzun üzerinde 15. yüzyıl içinde inşa edilen Tamchhog Lhakhang Tapınağını görüyoruz. Şehre varışımızın ardından eğer uygun ise otelimize giriş yapıyoruz. Biraz dinlendikten sonra Bhutan’ın en önemli okullarından biri olan ve geleneksel Bhutan astrolojini öğreten Pangri Zampa’ya hareket ediyoruz. Bhutan astrolojisi hakkında fikir sahibi olduktan sonra 1641 yılında inşa edilen ve bir süre Ulusal Meclis’e ev sahipliği yapan Tashichho Dzong’u görmeye gidiyoruz. Şimdi devlet daireleri için kullanılan bu güzel binayı gördükten sonra Thimphu’daki Norkhill Boutique otelimize dönüyoruz.

THIMPHU

Şehir turumuza Zilukha Nunnery olarak bilinen Thangthong Dewachen Manastırı ziyareti ile başlıyoruz. Manastırda Butanlı rahibelerin günlük yaşamını görüp fikir sahibi olacağız. Ayrıca manastırın önemli bir kısmını oluşturan sanat okulunda öğrencilerin çalışmalarını gözlemleyeceğiz ve resim, ahşap oyma ve heykel yapımız gibi 13 sanat dalı hakkında bilgimiz olacak.  Günümüzün diğer bir ziyaret noktası ise ülkenin ulusal hayvanlarından biri olan ve soyu tehlike altında bulunan Takin’i görmeye gidiyoruz. Takin Koruma Alanı’nda başka hayvanları da görüyoruz. Hayvanları gördükten sonra pazarda biraz zaman geçiriyoruz. Günümüzün diğer ziyareti vadiye bakan dev Buda heykeli Buddha Dordenma bu dev Buda heykeli ayrıca binlerce küçük Buda heykelciği ile süslü. Öğleden sonraki ziyaretimiz için vadiyi kaplayan ormanın içindeki Kuensel Phodrang Park’ta biraz yürüyeceğiz. Bir saat kadar süren yürüyüşümüz sonrasında Thimphu’da doğan çocukların koruyucu olan tanrının evi Changangkha Tapınağı’na ulaşacağız.  Tapınağı ziyaretin ardından ülkenin ilginç posta sistemi hakkında bize fikir veren Posta Müzesi’ni ziyaret edeceğiz. Gün sonunda zaman kalırsa Taj Tashi otelin karşısındaki el sanatları çarşısına göz atılabilir. Konaklama Thimphu Norkhill Boutique otel

THIMPHU - PUNAKHA

Sabah kahvaltımızın ardından Punakha’ya gitmek için otelimizden ayrılıyoruz. Yaklaşık 3 saat sürecek yolculuğumuz sırasında 3050 yüksekliğindeki Dochu La Geçidi’ni aşıyoruz. Doğu Himalaya Dağları’nı bu kısmında yaklaşık 1 saat yürüyerek Sopsokha Köyü’ndeki 15. yüzyıl tarihli Chimi Lhakhang - bereket – Tapınağı’na geliyoruz. Burada teraslarda yetişen çayın tadına bakıyoruz. Daha sonraki ziyaretimiz ise ismi ‘Büyük Mutluluğun Sarayı’ anlamına gelen Punakha Dzong. 1637 yılında Po Chu ve Mo Chu nehirlerinin birleşme noktasına inşa edilen tapınak bölgenin en önemli tapınaklarından biri.  Günümüzün sonunda 1250 m yüksekliğindeki plato üzerinde inşa edilen Punakha Dhensa Resort Otel konaklıyoruz.

PUNAKHA – PARO

Sabah kahvaltımızın ardından Paro’ya dönmek için yola çıkıyoruz. Yaklaşık 4 saat kadar sürecek yolcuğumuz sırasında 1968 yılında Ta Dzong Kulesi’nde oluşturulan Ulusal Müze’yi ziyaret ediyoruz. Vadiyi korumak için yapılan ve daha sonra müzeye dönüştürülen kuleyi arkamızda bırakarak Paro Rinpung Dzong’a ulaşıyoruz. 15. yüzyıl içinde inşa edilen kale görünümündeki tapınak oldukça etkileyici bir görünüme sahiptir. Ziyaretlerimizin ardından zaman kalırsa Paro’da biraz zaman geçiriyoruz. Konaklama Paro Naksel Butik Otel

PARO

Kahvaltının ardından Paro’nun, belki ülkenin en çok bilinen tapınağına doğru yola çıkıyoruz. Paro Vadisi’nin yamacındaki küçük bir çıkıntıya inşa edilen Taktshang Manastırı MS 8. yüzyıl içinde inşa edilmiştir. İsminin anlamı ‘Kaplan Yuvası’ olan manastır denizden 3.120 m yüksekliktedir. Yürüyerek yapacağımız ziyaretin ardından otelimize dönüyoruz. Konaklama Paro Paro Naksel Butik Otel

PARO - KATHMANDU

Otelimizdeki kahvaltının ardından Nepal’e dönmek için Paro Havaalanı’na hareket ediyoruz. Kathmandu’ya varışımızın ardından rehberimiz ve aracımız ile buluşup çok canlı bir akışı olan Bhaktur Durbar Meydanı’na gidiyoruz. Katmandu’nun yaklaşık 20 km kadar doğusundaki 9. yüzyıl tarihli kentin meydanı 55 Pencereli Saray gibi tarihi eserler ile çevrili. Şehri ve meydanı gördükten sonra Himalaya Dağları’nın manzarasının önünde duran Nagargot’a gidiyoruz. Nagargot ziyareti sonrasında Kathmandu Barahi Otelimize dönüyoruz.

KATHMANDU – İSTANBUL

Sabah kahvaltımızın ardından Türk Havayolları’nın 727 sefer sayılı uçağı ile sabah saat 07:35’te Katmandu’dan ayrılıyoruz. İstanbul’a saat 13:05’te iniyoruz.

CEZAYİR - TAGHİT - ORAN

1. GÜN: İSTANBUL / CEZAYİR

Türk Havayolları’nın …… sefer sayılı uçağı ile saat ……’te İstanbul’dan ayrılıyoruz. Yaklaşık ….. saat süren uçuşumuzun ardından sabah ……’te başkent Cezayir’e iniyoruz. Havaalanında rehberimiz ve aracımız ile buluştuktan sonra turumuza başlıyoruz. Şehitler Sarayı’na gidiyoruz. Daha sonra Arkeoloji ve İslam Eserleri Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Cezayir ulusunun kurucusunun heykelinin bulunduğu meydanı geziyoruz. Günümüzün son durağı Yeni Kuzey Afrika sanatının güzel bir örneği olan Büyük Postane ve Notre Dame Bazilikası. Konaklama Lamaraz Otel

2. GÜN: CEZAYİR / TİPAZA / CEZAYİR

Kahvaltımızın ardından Tipaza’ya doğru yola çıkıyoruz ve ilk hedefimiz Mauretania Cherchell Arkeoloji Müzesi. Müzenin ardından Unesco listesindeki Tipaza kentine gidiyoruz. Burada amfi tiyatroyu, 4. yy tarihli bazilikayı, büyük meydanı ve tapınakları görüyoruz. Gün sonu dönüş Cezayir. Konaklama Lamaraz Otel

3. GÜN: CEZAYİR / KONSTANTİN

Uzun gün için sabah deparımız erken ülkenin büyük kentlerinden Setif’in yakınından geçerek Unesco listesindeki Djemila’ya ulaşıyoruz. Djemila’da basilicaları, zafer taklarını ve muhteşem mozaikleri göreceğiz. Ziyaretlerimizden sonra Konstantin’e devam ediyoruz.  Günümüzün son noktası Konstantin ve şehre varış zamanımıza göre şehir turumuzun gerçekleştirebiliriz. Konaklama Marroitt Otel

4.GÜN: KONSTANTİN / BATNA

Sabah 06:00’da ülkenin en eski şehirlerinden biri olan Constantin turu için hareket ediyoruz. Konstantin şehri 600 m yüksekliğindeki dar bir boğazın iki yakasında yükselen etkileyici bir şehirdir. Şehirde Sidi Rached Köprüsü’nü ve şehir merkezini görüyoruz. Konstantin’den ayrılıp Roma’nın Kuzey Afrika’daki en büyük şehri olan ve Unesco tarih mirasına kayıtlı Timgad’a gidiyoruz. 25 yıllık lejyon hizmetinin ardından Roma vatandaşı hakkı elde eden yöredeki kabileler bu şehrin parçası olmuşlardır. 1795’te keşfedilen kentin dev kitaplığını, geniş yollarını, Trajan Zafer Takı, basilica. Timgad’dan ayrılarak Batna’ya gidiyoruz. Konaklama Messoudi Batna

5. GÜN: BATNA / BİSKRA (125 KM)

Biskra için otelimizden erken ayrılıyoruz yolumuzun üzerindeki ilk durağımız Tighanimine Geçidi. Buradan sonra Ghouffi Kanyonu’nu ve terk edilmiş kerpiç köy Touda’yı görüyoruz. Gün sonu büyük çöl tepeleri ve aralarındaki yeşil palmiyeleri ile inanılmaz bir görüntü olan El Qued. Konaklama ………….

6. GÜN: BİSKRA / GHARDİA

Sabah kahvaltıdan sonra Cezayir’in en güzel manzaraları olan Touggourt Bölgesi’nden geçiyoruz. Yolumuzun üzerinde çöl tepelerini, palmiye ağaç gruplarını göreceğiz. Öğle yemeğimizi çöl sınırındaki kent Ouargla’da aldıktan sonra, Ghardaia’ya devam ediyoruz. Konaklama Ghardaia Belvedere

7. GÜN: GHARDAİA

Çölün kıyısındaki bedevi şehri Ghardaia’da turumuza başlıyoruz pazarlarını, caddelerini ve vadideki beş vahadan biri olan Beni Isguen Köyü’nü, gözetleme kulesini, sabah turumuzda görüyoruz. Öğle yemeğimizin ardından El Atteuf ve Sidi Brahim’in mezarı.  Günün son ziyaretleri palmiyeler ve onların canlı kalmasını sağlayan yeraltı sulama sistemi. Konaklama Belverede Otel

8. GÜN: GHARDAİA / TİMİMOUN

Sabahleyin kahvaltının ardından çölde uzun sürecek bir yolculuğa çıkıyoruz. Hedefimiz Sahara’daki küçük bir vaha kasabası Timimoun. Konaklama Gourara (YP)

9. GÜN: TİMİMOUN / BENİ ABBES / TAGHİT

Dinlenmiş olarak Timimoun’dan ayrılıp Beni Abbes’e doğru yola çıkıyoruz. Beni Abbes’de 1916 yılında öldükten sonra kilise tarafından şehit sayılan Fransız Katolik rahip Charles de Foucauld’un inziva yerine gidiyoruz. Beni Abbes’e gidene kadar bize inanılmaz manzaralar sunan Kerzaz, El Ouata gibi küçük yerleşimlerden geçiyoruz. Beni Abbes’den ayrılarak çölün en güzel vaha yerleşimlerinden olan Taghit’e gidiyoruz. Konaklama Taghit Bladi Otel (YP)

Timimoun – beni Abbes 342 km

Beni Abbes – taghit 142 km

10. GÜN: TAGHİT

Sahara bölgesini en güzel vaha kasabası olduğu söylenen Taghit’te ilk ziyaretimiz Kale. Kale’nin ardından kasabanın kerpiç evlerinin iki yanında sıralandığı dar sokaklarda yürüyoruz. Öğle yemeğimizin ardından heybetli kum tepelerine tırmanıyoruz. Ayrıca Taghit’in biraz dışında mağara resimleri görüyoruz. Konaklama Tagit Bladi Otel (YP)

11. GÜN: TAGHİT / BECHAR / ORAN

Uçak saatimize göre Sahra’nın kıyısındaki Taghit’ten ayrılarak bölgenin en büyük kenti Bechar’a gidiyoruz. Bechar’dan Oran’a uçuyoruz. Oran varış saatimize göre şehir turumuzu yapıyoruz.  Konaklama Le liberte / Zenith Otel

Tagit - Bechar 143 km

Bechar - Oran 545 km

*** Bechar – Oran uçağı bazen kum fırtınaları vs sebebi ile iptal oluyormuş. Böyle bir durumda Bechar’dan Oran’a karayolu ile gideceğiz. Konaklama Oran Le Liberte Otel (YP)

12. GÜN: ORAN / TÜRKİYE

Sabah şehir turumuza Santa Cruz Şapeli’nden başlıyoruz. Sonrasında şehrin İspanyol kısmına gidip Bey Sarayı’nı ve Hasan Paşa Cami görüyoruz. Öğle yemeğimiz sonrasında havaalanına gidiyoruz. TK …. sefer sayılı uçak ile saat ……’te Oran’dan ayrılıyoruz.

15 Mart 2023 Çarşamba

RAMAZAN BAYRAMINDA BAŞTAN BAŞA MISIR VE KIZILDENİZ

BAŞTAN BAŞA GİZEMLİ MISIR

“KIZILDENİZ”

HURGADA – LUXOR – KAHİRE

İSKENDERİYE – SHARM EL SHEIKH

1. GÜN: HURGADA
21:00 İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Dış Hatlar Pegasus Havayolları bankosunda buluşma. Bilet ve Check In işlemleri.

2. GÜN: HURGADA

00:20 Pegasus Havayolları ile Mısıra uçuş. 01:59 Hurgada Havalimanına varış ve bizi bekleyen aracımız ile kalacağımız otele transfer. Odalarımıza yerleşme ve geceleme.

3. GÜN: HURGADA
Otelde alacağımız kahvaltı sonrası Hurgada Şehir turu yaparak; El Mina Camisini, Aziz Shenouda Koptik Ortodoks Katedralini, Balık ve Sebze Pazarlarını ve Marina Bulvarı ile Yat Limanını geziyoruz. Öğleden sonra alt kısmı camdan imal edilmiş özel yapım teknelerle Kızıldenizin su altı güzelliklerini, bitki ve balıklarını görüyoruz. Otelimize dönüş. Akşam yemeği ve geceleme

4. GÜN: HURGADA – LUXOR – HURGADA

Otelimizde alacağımız erken kahvaltı sonrası Luxor’a gidiyoruz. Yaklaşık 4 saatlik otobüs yolculuğu sonrası yapacağımız Luxor Turunda; Nil Nehrinin Doğu ve Batı yakasındaki Luxor ve Karnak Tapınakları, Firavun mezarlarının bulunduğu Krallar Vadisi, Hatsepshut Tapınağı ve Nil Deltasının güzellikleri başlıca gezip görülecek yerler arasındadır. Öğle Yemeği tur esnasında lokal bir restaurantta alınacaktır. Hurgadaya dönüş. Akşam Yemeği ve geceleme

5. GÜN: HURGADA
Tam gün serbest zaman. Konuklarımız otelimizin yüzme havuzunda veya Kızıldenizin mavi sularında yüzüp güneşlenebilir, Hurgada merkez sokak aralarındaki souklarda alışveriş yapabilir ve ATV veya Jeeplerle çölde safari turlarına katılabilirler. Öğle ve akşam yemekleri ile geceleme otelde

6. GÜN: HURGADA-KAHİRE
Erken kahvaltı sonrası Mısırın başkenti Kahireye hareket. Kahirede  yapacağımız şehir turunda; Kale, Kavalalı Mehmet Ali Paşa Camisi, Muallaka Kilisesi, Eski Şehir Merkezi, Enver Sedat Anıtı, İran Şahı Rıza Pehlevinin defnedildiği Rıfai Camisi, Memlük sanatının en güzel örnekelerinden kabul edilen Sultan Hasan Camisi başlıca görülecek yerler arasındadır. Öğle Yemeği tur esnasında lokal bir restaurantta alınacaktır. Dünyanın en meşhur çarşılarından sayılan Khan El Halilide vereceğimiz alışveriş molası esnasında özellikle yerel kahvelerin ve naneli çayın tadına bakmayı unutmayınız. Otelimize transfer. Odalarımıza yerleşme. Akşam Yemeği ve geceleme

7. GÜN: KAHİRE
Otelde alacağımız kahvaltı sonrası turumuza Giza Piramidleri ile başlıyoruz. Antik çağ firavunlarının mezarları olan Keops, Kefren ve Mikerinos Piramidlerini ve bu piramidlerin koruyucusu kabul edilen meşhur Sfenks ziyaretleri bizi yüzyıllar öncesine götürecek. Yerel bir restaurantta alacağımız öğle yemeği sonrası, Mısır Tarihini gözlerimizin önüne seren dünyaca ünlü Mısır Milli Müzesini geziyoruz. Otelimize dönüş. Akşam Yemeği ve geceleme

8. GÜN: KAHİRE – İSKENDERİYE- KAHİRE
Otelimizde alacağımız erken kahvaltı sonrası temelleri Büyük İskender tarafından atılan İskenderiyeye hareket. Aşağı Mısırın ve Nil Deltasının en zengin kenti kabul edilen İskenderiyede yapacağımız şehir turunda; Dünyanın 7 Harikasından biri kabul edilen İskenderiye Deniz Fenerinin yerine yapılan Al Qhaitbay Kalesi, Corniche, İskenderiye Kütüphanesi ve Kral Faruk Sarayı başlıca gezip görülecek yerler arasındandır. Öğle yemeği tur esnasında lokal bir restaurantta alınacaktır. Kahiredeki otelimize dönüş. Akşam yemeği ve geceleme

9. GÜN: KAHİRE – SHARM EL SHEIKH
Otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası, Mısırın gözde tatil yörelerinden Sharm El Sheikhe hareket. Burada vereceğimiz mola sonrası rehberimizin belirleyeceği saatte havalimanına transfer

10. GÜN: SHARM EL SHEIKH – İSTANBUL
Bilet ve pasaport işlemleri sonrası Pegasus Havayolları ile 03:15 İstanbula uçuş. 05:30 Sabiha Gökçen Havalimanına iniş

İKİ KİŞİLİK ODADA KİŞİ BAŞI: 1.495.-USD

SINGLE KONAKLAMA FARKI: 395.- USD

FİYATA DAHİL OLANLAR:

* PC ile SAW-HRG/SSH-SAW Uçak Biletleri

* 4* ve/veya 5* otellerde konaklama,

* Programda yazılı kahvaltılar, öğle ve akşam yemekleri,

* Programda yazılı tüm turlar ve giriş ücretleri,

* Grubumuza uygun araçla transfer ve ulaşımlar,

* Rehberlik ve refakat hizmetleri,

FİYATA DAHİL OLMAYANLAR:

* Vize ücretleri,

* Programda yazılı olmayan geziler,

* Seyahat sağlık sigortası,

* Programda yazılı olmayan kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri,

* Tüm yemeklerdeki içecekler,

* Tur gereği verilmesi gereken bahşişler (Kişi başı 40.-USD),

* Şahsi extra harcamalar

17 Ocak 2023 Salı

TRANS SİBİRYA EXPRESİ

01.Gün |               MOSKOVA

İstanbul Havalimanı, Dış Hatlar Terminali, Türk Havayolları kontuarında saat ……’da buluşma. Check-in ve Pasaport işlemleri sonrası Türk Havayolları’nın …….. sefer sayılı uçuşu ile saat …….’de Moskova’ya hareket. Yerel saat ile 10.40’da Moskova’ya varış, ardından şehir merkezine hareket ediyoruz. Burada öğle yemeğimizi aldıktan sonra, şehir turumuza başlıyoruz. Şehir turumuz sırasında; Leningrad caddesi, Avrupa’nın en yüksek binalarından Triumph Palace, Tverskaya Caddesi, Parlamento Binası, Bolşoy Tiyatrosu, Lubyanka Meydanı, KGB Merkez Binası, Aziz Vasili Kilisesi, Kızıl Meydan, Gum Alışveriş Merkezi, Kurtarıcı İsa Kilisesi, Meclis Binası görülecek yerler arasındadır. Daha sonra otelimize transfer ve odalarımıza yerleşme, serbest zaman. Akşam yemeğimizi yerel restaurant’da alacağız. Akşam yemeği sonrasında ise Rusya’ya özgü bir gösteri olan “Kastroma Show” u izleyeceğiz. Geceleme otelimizde.

02.Gün                    MOSKOVA - TRANS SİBİRYA TRENİ

Otelde alacağımız kahvaltı ve çıkış işlemleri sonrası UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yer alan Kremlin Sarayı ve altın kaplamalı kubbeleri ile meşhur katedralleri göreceğimiz turumuza başlıyoruz. Turumuzun bitiminde yerel restoranda öğle yemeğimizi alıyor ve ünlü şair Nazım Hikmet’in mezarını ziyaret ediyoruz. Sonrasında tren garına transfer oluyor ve maceralı yolculuğumuza başlamak üzere, bize ait olan vagonumuza yerleşiyoruz. Trenimiz hareket ediyor. Akşam yemeği ve geceleme trenimizde.

03.Gün                    KAZAN - TRANS SİBİRYA TRENİ
Kompartmanımızda alacağımız sabah kahvemiz sırasında trenimiz Tataristan’ın başkenti Kazan’a varıyor. Kahvaltı sonrası şehri keşfetmek üzere trenimizden ayrılıyoruz. Tarihi oldukça eskilere dayanan bu güzel şehirde; Tatar Camileri, Ortodoks katedralleri, UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yer alan Kazan Kremlin’i, Kul Şerif Cami, Süyümbike Kulesi göreceğimiz önemli eserler arasında. Tatar mutfağının değişik lezzetlerini tadabileceğiniz öğle yemeğimiz sırasında yemek tarifleri ve yemeklerin yapılışını canlı olarak görme imkanına sahip olacağız. Yemeğimizin ardından Kazan’ın trafiğe kapalı ünlü caddesi Bauman’da alışveriş ve keşif için serbest zamanımız olacak. Akşam yemeğimizi şehir merkezinde yerel restoranda alıyor ve tekrar tren garına transfer oluyoruz. Geceleme trenimizde.

04.Gün |                     EKATERINBURG
Kompartmanımızda alacağımız kahvaltı sonrası, Rusya’nın en önemli finans, endüstri ve kültür merkezlerinden biri olan Ekaterinburg şehrine varıyoruz. Buradaki otelimize yerleşiyor ve öğle yemeğimizin ardından şehir turu için hareket ediyoruz. Çar Petro tarafından 1723 yılında kurulan şehir konumu ve büyüklüğü nedeni ile Ural Bölgesi’nin başkenti kabul edilir. Burada yapacağımız şehir turumuz sırasında; 1918’de son Çar II. Nikolay ve ailesinin öldürüldüğü yerde yapılan “Kan üstündeki Katedral” Avrupa ve Asya sınır noktası, ülkenin ve şehrin önemli kutsal sembollerinden 7 Şapelli Ganina Yama göreceğimiz önemli yerler arasındadır. Akşam yemeğimizi şehir merkezinde yerel restoranda alacağız. Geceleme otelimizde.

05.Gün |                  EKATERINBURG - TRANS SİBİRYA TRENİ
Otelde alacağımız kahvaltı ve otelden çıkış işlemleri sonrası Ekaterinburg turumuza devam ediyoruz. İlk olarak şehirde bulunan üniversiteye bağlı Jeoloji Müzesini ziyaret edecek ve burada Ural Dağları’nda bulunan değerli taşlara ile ilgili bilgiler alacağız. Urallar Dünyanın nadir ve sadece bu bölgeye özel taşların çıkartıldığı önemli bir bölgedir. Müze ziyaretimizin ardından şehrin dışında Berezovsky Kasabasında bulunan Rusya’nın ilk altınının çıkarıldığı maden ocaklarına gidiyoruz. Burada altın ve çıkarılışı ile ilgili bilgiler alacağız. Sonrasında ise keyifli bir deneyim sizleri bekliyor . Ustasından dinleyerek aldığımız bilgiler ile kendi altınımızı bulmaya çalışacağız. Bu unutulmaz tecrübenin ardından şehir merkezinde yerel restoranda akşam yemeğimizi alıyor ve tren garına transfer oluyoruz. Geceleme trenimizde.

06.Gün |                     NOVOSIBIRSK
Kahvaltımızı kompartımanımızda alıyoruz ve tren yolculuğumuz devam ediyor. Yol boyunca Batı Sibirya Ovaları, Sibirya’nın uçsuz bucaksız stepleri, geçtiğimiz küçük köy ve kasabalarındaki yerel yaşam manzaraları eşliğinde keyifli bir yolculuktan sonra akşamüzeri Sibirya’nın en büyük şehri ve başkenti Novosibirsk’e varıyoruz.(Öğle yemeğimizi trende alacağız) Varışımızı takiben buradaki otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

07.Gün |                  NOVOSIBIRSK - TRANS SİBİRYA TRENİ

Otelde alacağımız kahvaltı ve çıkış işlemleri sonrası Novosibirsk’i keşfetmek üzere hareket ediyoruz. İlk durağımız Novosibirsk’in 30 km dışında bulunan akademi şehri Akademgorodok. Bütün bilim dallarının temsil edildiği ve “Bilimin Vatikanı” olarak adlandırılan Akademgorodok dünyanın tek bilim şehridir. Buradaki gezimize Guiness rekorlar kitabına dünyanın en bilimsel caddesi olarak girmiş olan Lavrentiev Caddesi ile başlayacağız. Daha sonra Arkeoloji ve Etnografi Enstitüsü’nde bulunan Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret ediyor ve Profesörler Evi’nde öğle yemeğimizi alıyoruz. Yemek sonrasında eski Transsibirya trenlerinin sergilendiği Açık Hava Tren Müzesini ziyaret edeceğiz. Buradaki gezilerimizin ardından Novosibirsk’e dönüyor ve şehir turumuzu gerçekleştiriyoruz. Göğe Yükseliş Katedrali, Kızıl Cadde, dünyanın en büyük opera binasının bulunduğu Lenin Meydanı, eski ahşap evlerin bulunduğu Gorki Caddesi, Rusya’nın coğrafi merkezi sayılan Aziz Nikolas Katedrali, Ob Nehri Rıhtımı ve renkli Sibirya Çiftlik Pazarı göreceğimiz yerler arasında. Akşam yemeğimizi yerel restoranda aldıktan sonra tren garına transfer oluyoruz. Geceleme trenimizde.

08.Gün |           KRASNOYARSK - TRANS SİBİRYA TRENİ
Kompartımanımızda alacağımız kahvaltının ardından Krasnoyarsk şehrine varıyoruz. Krasnoyarsk, Sovyet döneminin kapalı şehirlerinden biriydi. Bu güzel şehir Yenisey Nehri’nin kıyısında yer alıyor. Yenisey Nehri, Kuzey Buz Denizi’ne dökülen en büyük nehirdir. Buradaki şehir turumuzun ardından öğle yemeğimizi alıyor ve tren garına transfer oluyoruz. Akşam yemeği ve geceleme trenimizde.

09.Gün                     IRKUTSK
Kompartımanımızda alacağımız kahvaltının ardından, Rusya’nın Çin ve Moğolistan ile ticaretinde önemli bir yere sahip, renkli gece yaşamı nedeni ile “Sibirya’nın Paris’i” diye adlandırılan İrkutsk şehrine varıyoruz. Şehrin eski bölgesinde ahşaptan yapılmış evlerin bulunduğu sokakları gezecek, öğle yemeğimizi yerel restoranda alacağız. Daha sonra Dük Volkhonski’nin ahşap evinde klasik müzik dinletisine katılacağız. Konserin ardından, şehirden 60 km mesafede bulunan Baykal Gölü kıyısındaki Listviyanka Köyü’ne transfer ve burada bulunan otelimize yerleşme. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

10.Gün |          BAYKAL GÖLÜ- TRANS SİBİRYA TRENİ
Otelde alacağımız kahvaltı ve çıkış işlemleri sonrası Baykal Gölü’nde yapacağımız tekne gezisi için hareket ediyoruz. Dünyanın en büyük tatlı su rezervine sahip olan Baykal Gölü, aynı zamanda dünyanın en derin gölüdür. Uzunluğu 640 km, genişliği 100 km’yi bulan gölün en derin yeri 1642 km’dir. Bu rekoru ile Baykal Gölü aynı zamanda yeryüzündeki toplam tatlı suyun %20’sine sahiptir. Soğuk sularının ısısı nadiren 8 derecenin üzerine çıkar. Baykal gölü flora ve fauna bakımından önemli bir zenginliğe sahiptir. Yapılan araştırmalara göre burada 1700 çeşit bitki ve binlerce hayvan türü yaşamaktadır. Bunların 1083 çeşidine dünyanın başka hiçbir yerinde rastlanmaz. Baykal Gölü 23 bin metreküp su barındırır. Gölün bazı kısımlarında su o kadar berraktır ki 40 metre aşağısındaki canlılar ve bitkiler rahatça görülebilir. Öğle yemeğimizi piknik şeklinde alacağız. Gezimizin bitiminde İkutsk’a geri dönüyor ve şehir merkezinde yerel restoranda akşam yemeği sonrasında tren garına transfer. Geceleme trenimizde.

11.Gün                  ULAN UDE- TRANS SİBİRYA TRENİ
Sabah erken saatlerde İrkutsk ile Baykal Gölü arasında yer alan dağlık bölgeyi geçiyor ve Ulan Ude’ye varıyoruz. Ulan Ude Moğol kökenli Buryatların yaşadığı Özerk Buryat Cumhuriyeti’nin başkentidir. Şehir merkezinde alacağımız kahvaltının ardından, şehir dışında bulunan ve Rusya’da Budizm’in merkezi kabul edilen Ivalginski Datsan Tapınağı’nı ziyaret edeceğiz. Klasik Budist tapınaklarından çok farklı olan kompleksi gezdikten sonra öğle yemeğimizi alıyor ve Ulan Ude şehir turumuza başlıyoruz. Sovyet Meydanı, Arbat Caddesi ve 42 tonluk ağırlığı ile Dünyanın en büyük Lenin Büstü göreceğimiz önemli yerler arasındadır. Gezilerimizin ardından buradaki otelimize transfer ve odalarımıza yerleşme. Akşam yemeğimizi yerel restoranda alacağız. Geceleme otelimizde.

12.Gün             ULAN UDE- MOĞOLİSTAN SINIR GEÇİŞİ
Otelde alacağımız erken kahvaltı sonrası, tren garına transfer ve Moğolistan’ın başkenti Ulan Bator’a hareket. Yolculuğumuz sırasında Moğolistan sınır geçişi yapılacaktır.(Sınırdaki yoğunluğa göre işlemler 2-3 saat sürebilmektedir.Bu sırada trenden inilmeyecektir.) Tam gün sürecek tren yolculuğumuz sırasında öğle ve akşam yemeğimizi trenin restoranında alacağız. Geceleme trenimizde.

13.Gün              ULAN BATOR (GÖKTÜRK YAZITLARI-TONYUKUK ABİDESİ)
Sabah erken saatlerde Moğolistan’a Ulan Bator şehrine varıyor ve kompartımanlarımızı boşaltıp Trans Sibirya Tren’i ile vedalışıyoruz. Kahvaltı sonrası Ulan Bator şehir turumuza başlıyoruz. Sukhbatur Meydanı, Cengiz Han Meydanı ve çevresini gördükten sonra Ulusal Müze’yi ziyaret edeceğiz. Yerel restoranda alacağımız öğle yemeğinden sonra, Tonyukuk Abideleri’ni görmek üzere hareket ediyoruz. Ulan Bator’un güneyinde yaklaşık iki saat mesafedeki bu anıt Göktürk Kaya Yazıtları’nın en önemlilerinden biridir. Büyük Türk devlet adamı ve başkumandan Tonyukuk tarafından yazılan abideler UNESCO Dünya Kültür Mirasları Listesi’ndedir. Bu önemli tur sonrası Moğol yaşantısını birebir göreceğimiz ve yaşayacağımız Yurt Çadırlarının bulunduğu bölgeye gidiyoruz. Moğol göçmenlerinin “Gercamp” adını verdiği yurt çadırlarında uyuyacağız. Akşam yemeğimizi de yine burada moğol kampımızda alacağız.

14.Gün |              ULAN BATOR
Kampta alacağımız kahvaltının ardından Moğolistan’ın ortalarında yer alan vadileri keşfetmek üzere hareket ediyoruz. Otobüs yolculuğumuz sırasında bölgenin en güzel kırsal manzaralarını ve uçsuz bucaksız Moğol steplerini görme imkanına sahip olacağız. Bugün Moğol yaşamının tarihçesi, yemekleri ve Moğol göçebelerinin günlük yaşamlarının sergilendiği bir etkinliğe katılacağız. Burada Moğol usulü alacağımız öğle yemeğimizin ardından Ulan Batordaki otelimize transfer. Yerel restoranda akşam yemeği sonrası geceleme otelimizde.

15.Gün |            ULAN BATOR – İSTANBUL

Otelde alacağımız kahvaltı sonrası çıkış işlemlerimizi gerçekleştiriyoruz ve Ulan Bator Havalimanına transfer. Check-in ve Pasaport işlemleri sonrası Türk Havayolları’nın …… sefer sayılı uçuşu ile saat …….’de İstanbul Havalimanına hareket. Yerel saat ile …….’da İstanbul’a varış ve turumuzun sonu.

10 Kasım 2022 Perşembe

BATI İRAN

10 KASIM: 1.GÜN - İSTANBUL / TAHRAN / AHVAZ

İstanbul Havalimanı dış hatlar terminalinde bilet ve gümrük işlemlerini hallettikten sonra ………. Havayolları’nın tarifeli seferi ile saat………….'de Tahran’a uçuyoruz. 11 Kasım İKA havaalanına varışın ardından Ahvaz′a uçmak üzere bizi bekleyen rehberimiz ve otobüsümüzle birlikte iç hat uçuşumuzu gerçekleştireceğimiz Mehrabad Havaalanı’na transfer oluyoruz. 80 dk süren uçuşumuzda, Zagros Dağları’nı geçip güneybatıdaki Ahvaz’a iniyoruz. Ahvaz şehir turumuzda ilk ziyaret noktamız olan Pol Sefid Köprüsü’nü gezdikten sonra Kaçar Dönemi eserlerinden Mapar Evi’nde çay kahve molası veriyoruz. Kısa bir dinlenmeden sonra İkinci Dünya Savaşı esnasında İran′a sürülen Lehistanlılar Mezarlığını görüyoruz. Günümüzün son noktası Naderi Caddesi. Naderi Caddesi’nde mağazalarda ve kafelerde vakit geçiriyoruz. Gün sonu otelimize gidiyoruz. Konaklama: Ahvaz

12 KASIM: 2.GÜN – AHVAZ / İZEH / ŞUŞTER

Sabah kahvaltısının ardından Elam Dönemi’nin tarihi eserlerini ziyaret etmek için İzeh şehrine hareket ediyoruz. Yolumuz üzerinde Ramhormoz yakınlarında Taşkuh’u (Yanar Dağı) ziyaret ediyoruz. Karanlığı kaçırmamak için tercihimiz otelimizden sabah erken ayrılmamız gerekiyor. Fotoğraf molasından sonra Bağmalek üzerinden yoğun olarak Elam eserlerini göreceğimiz İzeh Kasabası’na hareket ediyoruz. Elam anıtı olan ziguratın üzerine 1790 yılında yapılan Ghale Tol Kalesini ziyaret ediyoruz, ziyaretin ardından İzeh. Yolumuzun üzerindeki Eşkaf Salman (Tarişa Tapınağı) Mağarası’nda Elam Krallarına ait olan kaya kabartma resimlerini görüyoruz. Khong Kamalvand ve Kul Farah kabartmalarında Elam kralı, sırayla duran askerleri ve halkın ihtişamını görüyoruz. Ayrıca kabartmaların üzerinde Elam çivi yazısını görebiliriz. Bu eserleri gördükten sonra İzeh′den ayrılıyoruz ve yolumuzun üzerindeki Masjed Soleyman’da Ortadoğu′nun ilk petrol kuyusunu göreceğiz. Günün sonunda konaklama Şuşter.

Ahvaz- Teşkuh: 130 km / 2 saat

Teşkuh – İzeh : 107 km / 1.5 saat

İzeh- Masjed Soleyman: 80 km / 1.4 saat

Masjed Soleyman- Şuşteer : 63 km / 70 dk

13 KASIM: 3.GÜN - ŞUŞTER / DEZFUL

Sabah kahvaltı sonrası otelimizden çıkış yapıyoruz ve bugünkü gezimiz Sasani eseri olan Şuşter Su Tesisleri ziyaretiyle başlıyor. Günümüzün ikinci noktası Dünya’nın korunabilmiş en büyük Zigguratı, Çoğazenbil; 1979 yılında UNESCO listesine geçen bu tapınak ve çevresindeki diğer tarihi eserler, Elam İmparatorluğunun en görkemli kalıntılarındandır. Elam şehirlerini ziyaret ettikten sonra Elam sanat eserlerini sergileyen ve İran′ın en eski müzelerinden birisi olan Haft Tapeh Müzesi’ni görüyoruz. Şuşter’deki ziyaretlerimizin ardından Şuş′a (Susa) doğru yolumuza devam ediyoruz. Burada Elamların başkent kalıntıları üzerinde Pers Dönemi’nde Büyük Darius’un yaptığı Apadana Sarayı ve bir kısmı eserlerin üzerine inşa edilen Demorgan Kalesini ziyaret ediyoruz. Şuş Müzesi kazılarda bulunan eserlere ev sahipliği yapıyor. Şehirdeki son ziyaretimiz ise Peygamber Daniel′e ait olduğu sanılan Daniel Nebi Türbesi.  Ziyaretlerden sonra Dezful şehrine hareket ediyoruz. Konaklama Dezful

Şuşter-Çoğazenbil : 45 km / 50 dk

Çoğazenbil-Haft Tepe- Şuş: 44 km / 50 dk

Şuş- Dezful: 34 km / 40 dk

14 KASIM: 4.GÜN – DEZFUL / HORAMABAD

İsminin anlamı ‘Kerpiç Şehir’ olan Dezful’da, Dez Nehri kenarında gölgelendirme amacıyla yapılan yüksek duvarlı sokaklar arasında yürüyeceğiz, tarihi evleri, camileri ve çarşıları keşfediyoruz. Dezful′dan ayrılıp genelde Lur ve Lak halkının yaşadığı Horemabad′a yöneliyoruz. Horemabad eski ismiyle Şapurhast, Elam İmparatorluğu’nun önemli yerleşim yerlerinden biriydi. Ayrıca Horemabad Paleolitik ve Tunç Dönemi’nden kalma merkezlerden biridir. Kente gelince Sasaniler’den miras kalan Falak ol Eflak Kalesi’ni (Göklerin Cenneti) ziyaret ediyoruz. Selçuklu Sultanı Mahmut Melikşah′ın torununa ait olan Kufi ve Farsi hatlarıyla yazılan Selçuklu Taş Yazıtı (Sang Nabesteh) ziyaretini programımıza ekliyoruz. Değişik bir Sasani eseri olan Gerdab Sangi Su Deposu’nu gördükten sonra Kapalı Çarşı. Günümüzün sonunda konaklama Horamabad

Dezful- Horemabad: 188 km/2.5 saat

15 KASIM: 5.GÜN - HORAMABAD / KERMANŞAH

Sabah kahvaltısından sonra Horamabad′ı terk ediyoruz ve Kermanşah′a doğru hareket ediyoruz. Kermanşah üzerinden kuzeybatı istikametine dönüyoruz ve Kamyaran yakınındaki efsanevi dağ köyü Palangan ziyareti için yolumuza devam ediyoruz. Kürdistan iline bağlı, Oraman Dağları eteklerinde yer alan Palengan Köyü çevresi tarihi camiler, İlhanlılar’a ait kufi yazılı mezar taşlarıyla ve Sasani Dönemine ait ateşkede ile çevrilidir. El sanatları, hayvancılık ve tarım ile geçimini sağlayan bu Kürt Köyü’nün ünlü balık yemeğini tadıyoruz. Köydeki ziyaretlerimizin ardından Sasani şahlarının kabartma taş resimlerinin bulunduğu Tag Bostan’a gidiyoruz.  Konaklama Kermanşah

Horamabad-Kermanşah-Palangan: 290 km/4 saat

Palangan- Kermanşah :110 km/2 saat

16 KASIM: 6.GÜN - KERMANŞAH

Bugün bütün gün Kermanşah’ı ve çevresini geziyoruz. İlk durağımız Moavinul Mülk Konağı. Bu bina Kaçar Dönemi eserlerinden. Zamanında dini amaçla kullanılan bu konak, günümüzde müze olarak ziyarete açıktır. Ehli Tecennün halkına ait Şafei Camisi’nin ziyareti programımızda yer almakta. Cami sorumlularından müsaade aldıktan sonra bu inanılmaz güzellikteki camii ziyaret edeceğiz. Gezimizin devamında Kapalı Çarşı’yı köşe bucak gezeceğiz, el sanatları ve müzik aletleri atölyelerinde vakit geçireceğiz. Konaklama Kermanşah

17 KASIM: 7.GÜN - KERMANŞAH / HAMEDAN

Sabah otelde alacağımız kahvaltının ardından otelden ve Kermanşah′tan ayrılıyoruz. Bugünkü ziyaretimiz Ahamenid ve Sasani İmparatorlukları döneminde büyük önem taşıyan, Bistun kalıntıları. Bu eserlerin ziyareti ve hikayelerini dinlemek için yaklaşık 2 saat vakit ayıracağız. Bihistun Kayalıkları sonrasında Sahe şehrinde Serab Sahne′yi ziyaret ediyoruz. Nüfusu Fars ve Alevi (Ehli Hak) olan Sahne′de Med′ler döneminin kaya mezarları ve yakındaki çeşme. Kengavar kentine gelince ziyaret edeceğimiz en önemli tarihi eser, Anahita Tapınağı. Bu tapınak Part ve Sasani döneminden izler taşıyor. Hamedan′a varınca Ebu Ali Sina′nın mezarı üzerinde yapılan tarihi kuleyi görüyoruz ve otelimize yerleşiyoruz. Konaklama Hamedan

Kermanşah-Hamedan :180 km/3 saat

18 KASIM: 8.GÜN - HAMEDAN / TAHRAN

Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra otelden çıkış yapıyoruz. Hamedan gezisine Hegmataneh Arkeolojik Alanı ve Müzesi ile başlıyoruz. Hamedan eski adıyla Ekbatana/ Hegmatane, Med imparatorluğu ve Pers imparatorluğuna başkentlik yapmış ve Part dönemine kadar politik önemini korumuştur. Yeruşalim′den sonra dünya İbranilerin ikinci önemli tapınağı Ester ve Mordekay mezarlarını geziyoruz. Sonrasında Büyük Darius Dönemi’nin önemli taş yazıtının bulunduğu yer, Genjname’ye hareket ediyoruz. Bu ziyaretten sonra, yaklaşık 1 saat mesafede olan Alisadr Mağarası’na doğru yola çıkıyoruz. On bir kilometre uzunluğu olan mağara gezimizden sonra Hamedan üzerinden başkent Tahran’a dönüyoruz. Tahran’daki yemeğimizin ardından otelimize gidiyoruz.

19 KASIM: 8.GÜN - TAHRAN / ISTANBUL

Türkiye’ye dönmek için erken saatlerde havaalanına gidiyoruz

ÖNEMLİ

** İki kişilik odalar için Rezervasyon yapan misafirlerimiz oda arkadaşı bulamazlar ise ‘tek kişi farkı’ ödemek zorundadırlar.

Tura iki kişilik odada başlayıp daha sonra ayrılanlar tek kişi farkı ödemek zorundadır.

Fiyatlar 15-20 kişi için verilmiştir, grubun sayısının az olması durumunda yeni fiyat sorulması gerekmektedir

Programda belirtildiği üzere bazı günlerde yürüyüş vardır

DAHİL SERVİSLER

Tahran – Ahvaz içi hat uçuş

Türkçe rehberlik

Otellerde ve yerel lokantalarda Akşam Yemekleri

Grubun sayısına ve Tur programına göre araç (Otobüs, tekne, minibus, 4x4)

5*-4* otellerde konaklama

Dezful ve Şuşter 3* otellerde konaklama (Şehirlerde 4* otel yok)

Rehber, kaptan ve otel tipleri

Rehberin ve kaptanın her türlü masrafı

Bilgilendirme kitapçığı

HARİÇ SERVİSLER

Uluslararası uçuşlar

Yurtdışı çıkış harcı

Tüm vize masrafları ve özel masraflar

Öğle ve akşam yemekleri (Verilenler hariç)

Yemeklerde alınan alkollü ve alkolsüz içecekler